Schoenentest (1)

 door Koen de Vries

Twee blauwe teennagels. Dat is alles wat fysiek nog over is van Olne-Spa-Olne van vorige week. Ik was even vergeten dat ik in m’n Salomons dikke sokken aan moest doen. Die schoenen zitten heerlijk, maar m’n voeten kregen bij afdalingen nu net iets te veel ruimte, en dat werd een uiteindelijk een pijnlijke aangelegenheid. Verder is het lijf een heel eind hersteld. Zondag liep ik samen met Irene bijna ongemerkt een kleine achttien kilometer over de duinen naar Zoutelande. Op nieuwe schoenen.    tenenblauw

Het waren Hoka’s, hardloopschoenen met een bijzonder uiterlijk. Ze bestaan al vele jaren, maar lange tijd trokken de meeste hardlopers er hun neus voor op. Nu opeens staan ze in het centrum van de belangstelling. Vooral lopers met terugkerende blessures vinden ze interessant. De dikke zolen zouden door hun demping veel ellende voorkomen.

Floris-Jan Koole van Koole Sport vroeg me enige tijd geleden of ik ze wilde testen. De eerste indrukken zijn positief. Dat tochtje over de duinen van zondag verliep heel comfortabel. Niks geen last van die blauwe tenen. De komende weken ga ik m’n Hoka’s eens flink op de pijnbank leggen. Ik kom er daarna op terug,  in Schoenentest (2). hokaschoen

Voor wie nu al meer wil weten, kijk op www.hokaoneone.eu

 

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws

Geef een reactie

