Zeven Zeeuwse podiumkandidaten

door Maurice Steketee
Samen met sportmedewerker Mitchell Minnaard heb ik een rondje gemaakt langs de zeven Zeeuwse podiumkandidaten in de Kustmarathon. Vrijdag in de PZC stellen we deze zeven Zeeuwse mannen uitgebreid aan uw voor. Ze kregen allemaal zes vragen voorgelegd. Vijf leest u er in de krant, als voorsproefje vandaag al een vraag op de blog.

Naam: Tim Pleijte
Waar zie je tegenop?
,,Dit wordt mijn eerste marathon; ik heb zelfs nog nooit deze afstand hard gelopen. Mijn langste duurloop was 37 kilometer lang. Toch heb ik het gevoel dat wel het goed gaat komen en dat ik ga finishen.”

Naam: Sébastièn Schletterer
Waar zie je tegenop?
,,Ik heb een hekel aan wind. Het maakt me niet uit of ik de wind mee of tegen heb, want ik heb er een broertje dood aan. Het komt het wedstrijdverloop ook niet ten goede, want dan blijven de groepjes langer bij elkaar.”

Naam: Ronnie Overgaauw
Waar zie je tegenop?
,,De kilometers na het 35 kilometerpunt. Die zijn over het algemeen aardig zwaar. Maar hoe zwaarder de marathon, hoe mooier. Je krijgt er meer voldoening uit als je meer hebt moeten afzien dan normaal.’’

Naam: Huub van Noorden
Waar zie je tegenop?
,,Blaren of schuurplekken. Tijdens lange trails maak je dat wel eens mee. Tegenwoordig smeer ik overal een dikke klodder vaseline op.”

Naam: Erwin Harmes
Waar zie je tegen op?
,,De Manteling bij Domburg. Je komt dan net het strand af en gaat het bos en de duinen in. Ik heb er al vaak moeten wandelen. Het is bij het 30-kilometerpunt en daar begint de marathon eigenlijk pas.’’

Naam: Martijn de Kok
Waar zie je tegen op?
,,Ik ben bang om de man met de hamer tegen te komen. In het begin kun je een goed gevoel hebben en lekker lopen, waardoor je misschien te hard start. Dat kan je later in de wedstrijd de das om doen.’’

Naam: Remy Vasseur
Waar zie je tegen op?
,,Het slapen voor de wedstrijd. Dan lig ik om 22.30 uur in bed en ben ik om 2.30 uur al klaarwakker. M’n lichaam zit vol adrenaline. Soms neem ik wel eens een slaappil.’’

3 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

3 Reacties op “Zeven Zeeuwse podiumkandidaten

  1. Sven Vermeulen

    Toppers!
    Voor mij (en ik denk voor vele anderen) zijn jullie echt voorbeelden voor de (loop)sport.
    Allemaal veel succes gewenst.

  2. En hier een vrij nauwkeurige voorspelling van het weer .Volgens watersporters is dit vrij correct.
    http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=48323&sty=m_menu

  3. Hessel Rispens

    ik sluit me volledig aan bij Sven zijn woorden en herken de reacties van de toppers waar zij tegenop zien. Dan te bedenken dat er vele lopers zijn die tegen al de genoemde zaken tegelijk op zien. Belangrijkste is wat mij betreft blessurevrij starten en finishen en GENIETEN van je eigen prestatie en van de prestaties van anderen, want iedereen die deze uitdaging aangaat is een TOPPER!

    Tot morgen!!

    Groeten,

    Hessel

Geef een reactie

