Niets mooier dan marathon in eigen provincie

bvo-zeeuwsetrainingsloop-2013
Vandaag stellen we Boudewijn van Ouwerkerk aan u voor:
1. Wat doe je de laatste week met eten, drinken en/of rusten?

Voor wat betreft eten ben ik niet van plan om iets aan mijn vaste patroon te wijzigen. De ervaring leert dat ik daar prima op kan presteren. Misschien probeer ik bietensap nog maar dat is twijfelachtig. Het is de bedoeling om in de laatste week meer rust te pakken. Alle andere sporten waarin ik actief ben, inclusief fietsen en zwemmen, gaan de laatste week op een laag pitje.  Het zwaartepunt komt echt te liggen op de 2 hardlooptrainingen die gepland staan en uiteraard de Kustmarathon.

2. Wat neem je per se mee tijdens de marathon en wat per se niet?

Mee: Camelbak, hartslagmeter, sportbril, smartphone, waterdichte zakjes, een paar euro contant geld en gelletjes. Afhankelijk van het weer een pet.

Niet mee: vast voedsel. Laatste wat ik eet zal ongeveer half uur voor de start zijn..

3. Wat zijn je mooiste herinneringen aan de Kustmarathon tot nu toe?

Dit wordt mijn eerste Kustmarathon. Iedere keer als ik de verhalen in de krant las had ik er spijt van dat ik niet mee heb gedaan. Nu wil ik het zelf meemaken, niets mooier voor een Zeeuw dan de eerste marathon in de eigen provincie te lopen.

4. Waarop hoop je bij de komende Kustmarathon?

Een hardloopfeestje met bijpassende weersgesteldheid.In de eerste plaats zonder problemen uitlopen, in de tweede plaats een tijd ergens tussen de 3:45 en 4 uur. Gezond en wel uitlopen blijft hoe dan ook voorop staan.
Als de klok meer dan 4 uur aan zou gaan geven dan weet ik waar ik nog aan moet werken, maar veel zal ook afhangen van de omstandigheden.

5. Waar zie je het meest tegen op?

Mul zand. Voor mij ook DE reden om lang te twijfelen over inschrijving. Het is rond 15.00 uur hoog water, hopelijk is er zo rond het tijdstip dat we van Vrouwenpolder naar Oostkapelle moeten lopen nog wat harder zand beschikbaar om overheen te lopen.

Nu nog aftellen naar 5 oktober en dan gaan we het meemaken.. Ik wens iedereen veel succes bij de laatste voorbereidingen en hopelijk tot 5 oktober…

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lezersreacties

Geef een reactie

