Tennisser wordt marathonloper

Een aantal keer per week gaan we op dit blog een Kustmarathonloper aan u voorstellen. Vandaag Sven Vermeulen.
1. Wat doe je de laatste week met eten, drinken en/of rusten?
In de laatste week probeer ik zoveel mogelijk te rusten. Zelf ben ik tennistrainer en heb dus een actief/intensief beroep, dus ik zal een beetje moeten oppassen. Naast het tennissen zal ik die week nog 1 à 2x loslopen. Verder zal ik die week nog meer op mijn voeding letten. Gelukkig ben ik gek op pasta’s, rijst en pannenkoeken, dus dat gaat vast smullen worden die week.

2. Wat neem je per se mee tijdens de marathon en wat per se niet?

Ik ben van plan het drinken bij de drankposten te doen, maar voor extra voeding/energie zal ik een paar gelletjes meenemen. Daarnaast ook een paar Isostar blokjes voor wat extra energie. Maar het meest vreemde wat ik meeneem is mijn mobiel!  Als tennistrainer heb ik hele dagen een racket in mijn hand en die gewoonte heb ik met mijn telefoon tijdens het hardlopen.
Ik gebruik namelijk een hardloopapp op mijn mobiel en dit werkt voor mij prima.
Wat ik niet meeneem is een zo’n band om je middel voor eten en drinken. Ik heb dit een paar keer geprobeerd, maar zonder succes.

3. Wat zijn je mooiste herinneringen aan de Kustmarathon tot nu toe?

Ik heb de kustmarathon 1x eerder gelopen (in 2011) het was toen erg warm. Mijn voorbereidingen waren minimaal en dat merkte ik onderweg en bij de finish.
Oververmoeid en uitgedroogd eindigde ik in eerste instantie op het grasveldje bij de kerk (Zoutelande) en vervolgens op de brancard en hier heb ik enkele uren op gelegen.
Het ergste was dat dit mijn eerste trouwdag was en het geplande etentje die avond kon dus helaas niet doorgaan. Ondanks dit alles was ik enorm trots dat ik de finish van dit prachtige evenement had gehaald. Het respect dat ik van vrienden, leerlingen en familie kreeg was geweldig. Ja zelf mijn vrouw was trots op me ondanks het missen van onze trouwdag…
In 2012 kon ik helaas niet meedoen ivm mijn werk (ik was scheidsrechter bij een int.tennistoernooi) en toen ik na afloop alle reacties las en hoorde over deze editie besloot ik dat deze gemiste herinnering eenmalig mocht zijn.

4. Waarop hoop je bij de komende Kustmarathon?

Voor deze editie hoop ik op mooi weer. Want dan geniet ik nog meer van de omgeving en zullen er nog meer mensen zijn aan de kant staan die je aanmoedigen en met je mee aan het genieten zijn van het mooiste Zeeuwse Evenement dat er is. Verder blijf ik net als bij tennis een prestatie-dier, dus ik ga natuurlijk voor een PR! In 2011 finishte ik in 4:54:08 uur, het doel dit jaar is om mijn PR met minimaal een uur te verbeteren.  Naast mijn eigen doel hoop ik ook dat mijn vrouw (Stephanie Vermeulen) het goed zal doen op de Ladies Run 10km (vrijdag 4 okt).

5. Waar zie je het meest tegen op?
Natuurlijk zie ik tegen de standaard zaken op als regen, kou, wind tegen, weinig publiek, kramp, enz. Maar waar ik het meest tegenop zag heb ik al achter de rug en dat waren alle (duur)trainingen. Dankzij Anjolie Engels (join2train) heb ik sinds mei een programma ter voorbereiding op de kustmarathon, maar ik moest hier ook veel voor laten. Waaronder mijn grote passie ‘tennis’. Ik heb deze zomer niet prestatief kunnen tennissen omdat een marathon lopen en wedstrijden spelen helaas niet samengaan. Ik kijk nu enorm uit naar het hoogtepunt op zaterdag 5 oktober en naar de periode daarna, want dan ga ik me weer concentreren op mijn eigen tennis en de kortere hardloopwedstrijden.

Ik wens iedereen heel veel plezier en succes!

Wilt u ook de 5 vragen beantwoorden. Stuur uw reactie naar kustmarathon@gmail.com

 

 

 

5 reacties

Opgeslagen onder Lezersreacties

5 Reacties op “Tennisser wordt marathonloper

  1. Sven Vermeulen

    Het zou leuk zijn als alle lopers na afloop van de marathon tennissers worden :p

  2. Nagtzaam Piet

    Of tennisscheidsrechter, want die komen we tekort.

  3. marlies pauwels

    Sven wij zijn heel trots op jou en komen je zeker weer aanmoedigen. Maar denk ook aan jezelf :-).liefs je schoonmoeder

  4. Danny Dijke

    Maar dan blijven er geen (Kust)marathon lopers meer over voor de 1014 editie, want dat gaat niet samen 😉

    Leuk artikel trouwens en succes Sven (en alle andere lopers)

  5. Patrick Vervaet

    Op het tennisveld loopt Sven ook met plezier heel wat meters…het zal dus geen probleem worden 🙂

Geef een reactie

