Hilde’s eerste

Vandaag stelt een debutant-marathonloopster zich aan u voor. De marathon Zeeuws-Vlaanderen wordt de allereerste voor Hilde De Beleir Smet. Succes alvast!

1. Naam: Hilde De Beleir-Smet

2. Leeftijd: 48 jaar

3. Woonplaats: Westdorpe

4. Beroep:  verpleegkundige hilde    

5. Sportverleden:  In mijn jeugdjaren deed ik regelmatig mee aan veldlopen  en op de middelbare school was lopen en vooral sprinten mijn ding. Vanaf mijn 25e tot mijn 42e ging ik gewoon wekelijks naar de aerobic, maar verder deed ik niet echt intensief aan sport.

6. Hoe ben je in de marathonsport verzeild geraakt: Sinds een jaar of vijf  ben ik begonnen met hardlopen. Enkele jaren gewoon 3 keer in de week 5 km op mijn eentje  en ik voelde mij daar zeer goed bij. Het nam niet veel tijd in beslag en hardlopen is een kwestie van je loopschoenen aantrekken en de polder inlopen.  Geleidelijk aan ging ik mijn afstanden uitbreiden en vond ik alleen lopen niet altijd zo leuk meer.  Ik ben in contact gekomen met Ingrid Ysebaert, die sinds 2 jaar looptraining geeft in de Clingse bossen.  De hardloopgroep werkt enorm stimulerend en het is ook supergezellig.  Vanzelf werden de afstanden langer. Eerst trainen voor de 10 miles van Antwerpen, dan de halve marathon van Etten-Leur. ,,Als je een halve marathon kan lopen dan moet een hele ook lukken”, zei onze coach.  En het vertrouwen in de coach is groot.

7. Hoeveel marathons heb je inmiddels gelopen? Ik heb nog nooit een marathon gelopen. De marathon van  Zeeuws-Vlaanderen is hopelijk de eerste marathon die ik ga lopen.

8. Wat is je beste tijd op de marathon en waar heb je die gelopen? Daar kan ik nog niet over meepraten

9. Wat is je beste marathonherinnering? Vorig jaar heb ik mee gedaan aan de Aflossingsmarathon. De sfeer was uitermate tof.

10. Waarom doe je mee aan de Marathon Zeeuws-Vlaanderen? Toen vijf jaar geleden de marathon hier in Zeeuws-Vlaanderen werd georganiseerd was ik  direct  gefascineerd  Ik droomde ervan dat ik dat ook zou kunnen. Mijn hardlooprondjes waren toen nog heel kort en ik was van mening dat zo’n afstand niet voor mij was weggelegd.  Toch volgde ik alle nieuwtjes  over deze marathon op de voet. Het zou toch fantastisch zijn dat je hier in je eigen polderlandschap een marathon kan lopen. ……Door de stimulans van mijn man en kinderen en van de loopgroep ben ik er toch in gaan geloven dat je als je iets echt  wilt, je het waar kan maken.  En dat hoop ik op 20 april te doen.

11. Wat zijn je verwachtingen voor de Marathon Zeeuws-Vlaanderen? Eerst en vooral hoop ik hem zonder blessures uit te lopen en onderweg te genieten van de sfeer en het besef dat je toch iets bijzonders aan het doen bent.

12. Hoe lang denk je nog actief te zijn in de marathonsport? Zolang dat het mogelijk is, maar eerst deze eens proberen!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lezersreacties, Nieuws

Geef een reactie

