Han beantwoordt de Twaalf Vragen

Hier is bijdrage nummer vijf aan de serie Twaalf Vragen. Ze worden gesteld aan deelnemers aan de Marathon Zeeuws-Vlaanderen. Dit keer is Han Gerritsen uit Hulst aan het woord. Nog iets meer dan een week, dan is het zover. 

1. Naam: Han Gerritsen
 
2. Leeftijd: 68jaar (1-7-1944)
 
3.Woonplaats: Hulst
 
4. Beroep: gepensioneerd    

Han tijdens zijn mooiste marathon ooit, de Kustmarathon van 2008

Han tijdens zijn mooiste marathon ooit, de Kustmarathon van 2008

  

 
5. Sportverleden: Als jochie voetballen wanneer maar mogelijk. Op mijn 13de been gebroken door een botsing met de keeper van de tegenpartij. Toen aan atletiek gaan doen aan zo`n beetje alle onderdelen, maar middenafstand als favoriete afstand. Na mijn 20ste weer gaan voetballen in een bierelftal en de zomeravondcompetitie. Volleyballen in de recreatieve competitie (ongeveer 20 jaar) en ’s winters schaatstochten maken als het tenminste wilde vriezen. 25 Jaar geleden het hardlopen weer opgepakt en tot heden nog niet kunnen stoppen.
 
6. Hoe ben je in de marathonsport verzeild geraakt: De uitdaging . Het heeft iets magisch. Je moet het 1 keer in je leven gedaan hebben.
Het is me gelukt op mijn 52ste en dat was eens maar nooit meer. Die gedachte was binnen een week over.
 
7. Hoeveel marathons heb je inmiddels gelopen: Ik heb er 14 uitgelopen en ben 2 keer uitgestapt vanwege een hielspoor.  Drie keer niet gestart vanwege blessures.
 
8. Wat is je beste tijd op de marathon en waar heb je die gelopen: Mijn beste tijd was mijn eerste in Rotterdam gelopen:  3 uur 9 min. 30 sec.
 
9. Wat is je beste marathonherinnering: De kustmarathon van 2008. Ik heb in een flow gelopen en alles viel op zijn plek. Winnaar in de categorie 60plus,een parcourrecord in 3 uur 31 min 59 sec.
 
10.Waarom doe je mee aan de marathon Zeeuws-Vlaanderen: Het zal wel mijn laatste marathon worden en wat is er dan mooier dan in je eigen stad op de markt te finishen. Het zal een fantastisch feest worden.
 
11. Wat zijn je verwachtingen voor de marathon Zeeuw-Vlaanderen: Mijn doel is mijn 15de uit te lopen en het liefs net als alle andere binnen de 4 uur.
 
12. Hoe lang denk je nog actief te zijn in de marathonsport: Zoals ik al eerder zei zal dit waarschijnlijk mijn laatste zijn, maar zeg nooit nooit.
1 reactie

Opgeslagen onder Lezersreacties, Nieuws

Een Reactie op “Han beantwoordt de Twaalf Vragen

  1. Het was leuk om met je op het podium te staan in 2008!!

Geef een reactie

