Marathon Zeeuws-Vlaanderen; twaalf vragen

Vandaag beginnen we op dit blog met de voorbeschouwingen op de Marathon Zeeuws-Vlaanderen.  Regelmatig beantwoorden deelnemers twaalf dezelfde vragen. De eerste deelnemer: Andres de Witte uit Terneuzen.fotoandres

1. Naam: Andres de Witte

2. Leeftijd: 37 jaar (6-3-1976)

3. Woonplaats: Terneuzen

4. Beroep: Grafisch vormgever bij TiDi Graphics

5. Sportverleden: Vanaf dat ik kon lopen was ik aan het voetballen. Zou niet precies meer weten wanneer ik gestopt ben, maar de reden was dat ik de agressie op en rondom het veld niet leuk vond. Ook deed ik toen ik jonger was mee aan bijv. de triathlon in IJzendijke (volgens mij 1/8) en hardloopwedstrijdjes in de buurt. Hardlopen heb ik altijd wel gedaan, maar ging nooit verder dan acht tot tien kilometer door de polder en dat in één tempo. Ik heb ook nog zo’n vijf  jaar aan squash gedaan, bij de DOW-squashclub. Tegenwoordig ga ik één keer in de week naar de fitness, ga ik één keer 45 minuten zwemmen, loop ik één keer per week interval met een loopgroepje in Axel. Die andere dagen loop ik alleen. Daarbij doe ik zoveel mogelijk wedstrijden. Trainen is niet mijn hobby 😉

6. Hoe ben je in de marathonsport verzeild geraakt: De eerste marathon ZVL was een nieuw doel van mij. Daarna ben ik doorgegaan. Ik was te zwaar geworden (bijna 93 kilo, nu 75) en moest echt weer eens wat doen. Als ik iets doe dan doe ik het meestal ook met veel passie.

7. Hoeveel marathons heb je inmiddels gelopen? Dit zou ik niet precies weten, ik hou dit allemaal niet bij, zoals ook mijn snelste tijden niet zo belangrijk voor mij zijn. Ik denk een stuk of acht.  Het belangrijkst is “in vorm” zijn.  Dat voelt goed.

8. Wat is je beste tijd op de marathon en waar heb je die gelopen? 3.26. De dag hiervoor zat ik nog in Spanje, ik heb Ingrid IJsebaert gebeld en gevraagd of ik mee kon rijden. Geland met het vliegtuig, slapen en ’s morgens naar Oisterwijk. Daar heb ik ontspannen gelopen samen met Ingrid en Patrick Vervaet en dan loop je uiteindelijk je beste tijd.  Jammer dat deze marathon maar eenmalig was. Zie: http://www.marathonhetgenietenoisterwijk.nl/

9. Wat is je beste marathonherinnering? Beetje vreemd misschien, maar vooral de marathons die ik NIET uitliep, waaronder twee keer de Kustmarathon. Te diep gegaan en de man met de hamer tegengekomen. Gegokt en verloren. Kan gebeuren. Je maakt deze marathons ook heel intens mee omdat je er dan helemaal doorheen zit en alleen maar met jezelf bezig bent. Geest en lichaam. Ik vind zo’n mislukking niet zo heel erg, erger vind ik het als ik aankom bij de finish en er dan achter kom dat ik nog sneller had kunnen lopen.

10. Waarom doe je mee aan de Marathon Zeeuws-Vlaanderen? Vooral omdat het dichtbij is en kleinschalig. Leuk tussen veel bekenden te lopen, zowel publiek als lopers.

11. Wat zijn je verwachtingen voor de Marathon Zeeuws-Vlaanderen? Die waren groot. Ik was van plan om eens te proberen om 3.15u te lopen. Omdat ik 28 januari pas teruggekomen ben van een rondreis van drie maanden heb ik niet veel tijd gehad om te trainen. Daarbij kwam nog een flink virus, waarvan ik zeker vier  weken last heb gehad.  Momenteel is de vorm aan het terugkomen maar of ik genoeg inhoud heb voor 42km in het tempo dat ik voor ogen had,  betwijfel ik. Misschien probeer ik het toch wel en neem ik een gok. Zoals je weet gok ik wel eens vaker en zak ik dan ook wel eens door het ijs 😉

12. Hoe lang denk je nog actief te zijn in de marathonsport? Met de marathon zelf heb ik niet zo heel veel. Ik  hou het maar gewoon op hardlopen in het algemeen, van een heerlijk crosscompetitie tot een leuk trail tot zo’n zestig kilometer. Daartussen hoop ik alles nog lang te doen.

2 reacties

Opgeslagen onder Lezersreacties, Nieuws

2 Reacties op “Marathon Zeeuws-Vlaanderen; twaalf vragen

  1. Leuk verslag van mijn loopvriend Andres…het is een zeer leergierige loper wil alles meemaken op loopgebied.. en.hij inspirreert positieve manier en geeft bruikbare tips …

  2. Marlon Roels

    Mooi stukje over Andres. Opmerkelijk dat hij geen bruggetje geslagen heeft naar de loop dwars door de Zwingeul.

Geef een reactie

