Marijke de Visser gehuldigd

Marijke de Visser toont de beker. foto Maurice Steketee

Marijke de Visser toont de beker. foto Maurice Steketee

door Maurice Steketee
Veel hardlopers keken zaterdag jaloers naar Marijke de Visser. De inwoonster van Aagtekerke liep met een enorme beker door het pannenkoekenhuis in Dishoek. De Visser kreeg de prijs niet omdat ze even daarvoor de Ropakustrun over vier kilometer had gewonnen, nee, de studente ontving de prijs omdat ze door de lezers van dit blog is gekozen tot Zeeuws hardloopster van het jaar 2012. De prijsuitreiking liet een tijdje op zich wachten omdat Marijke tegenwoordig in Utrecht woont en niet zo heel vaak meer in Zeeland loopt. ,,Maar ik wilde die beker toch wel graag hebben want ik ben er best trots op. Vandaar dat ik er vandaag voor naar Dishoek ben gekomen.” Aanvankelijk wist De Visser niet eens dat ze in de race was voor de hardlooptitel. ,,Doordat ik in Utrecht woon, lees ik geen PZC. Ik zag ’t ineens op Facebook.”

Marijke geldt als een van de grootste hardlooptalenten van Zeeland en is vooral actief op de wat kortere afstanden. Eerder ontving Sjaak Luteijn de beker bij de mannen. De Oostburger werd gekozen tot Zeeuws hardloper van het jaar.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Geef een reactie

