Regen

door Koen de Vries

Dinsdagmiddag drie uur. Het regent al de hele dag, terwijl ik van mezelf nog een stukje moet hardlopen. Ik probeer het al een paar uur droog te kijken, maar dat lukt niet. Maar wat zien we daar? Een gaatje in de bewolking en even geen spatten op de ruit. Razendsnel kleed ik me om, spring in de auto, sjees naar het Nollebos, parkeer daar en zet het op een lopen. Het is hoog water maar dat dondert niet. Een mooie training voor de Zestig van Texel. Op 1 april staat daar een kilometerje of zeventien mul zand op het menu.  11foto

Na twee kilometer ploegen begint het weer te regenen en niet zo’n klein beetje ook. Als m’n broek al doorweekt is, stuit ik op een barrière. Het water staat zo hoog dat ik niet verder kan. Afgelopen voorjaar hebben stoere zandzuigers het strand hier stevig opgehoogd, maar daar is weinig meer van te merken. Er is maar één alternatief: terug. En snel een beetje.

M’n hoofd is door de regen een stuk kouder dan tijdens de trainingen van de afgelopen, toen het toch behoorlijk vroor. Van de duurtraining maak ik een tempotraining.  Snel terug naar de auto. Na een kwartiertje bereik ik de auto met een hartslag van 180. Heel nuttig. Ik zou dit vaker moeten doen.

4 reacties

Opgeslagen onder Nieuws

4 Reacties op “Regen

  1. Patrick de B.

    Voor die zware omstandigheden hebben ze wind/regenjacks uitgevonden met materialen als Goretex erin. Kost even wat maar je kunt er jaren plezier van hebben.

  2. @Ruud Fredriks
    Weet niet hoe de ervaringen van anderen zijn, maar als ik voor iedere keer dat buienradar ernaast zit euro 10 zou krijgen zat ik er nu warmpjes bij 😉

  3. De grote buien zie echt goed aankomen, motregen is lastiger. Maar daar zijn wij hardlopers niet bang voor,toch…

Geef een reactie

