De verkiezing: Nog twee dagen!

door Koen de Vries

In de verkiezing van de hardloper van het jaar heeft Sjaak Luteijn uit Oostburg een straatlengte voorsprong genomen. De laatste dagen verzamelde hij 24 stemmen, die uit verschillende delen van Nederland binnenstroomden. Hij staat nu op 39. Bij de vrouwen is het een stuk spannender. Anjolie Engels gaat aan kop, maar voelt de hete adem van Marlies Kort en nieuwkomer Marijke de Visser in de nek. Wilt u nog stemmen. Dat kan tot en met zondagavond 23.59 uur. Opschieten dus! Stuur uw stem naar kustmarathon@gmail.com 

De tussenstand

Vrouwen:
1. Anjolie Engels 13
2. Marlies Kort en Marijke de Visser beiden 9
4. Frederique Versluijs 5
5. Marianne de Kok 4
6. Elisa Rijk en Esther Kole-Van Sluijs beiden 2
8. Kathy Poppe, Annet van der Linde en Paola van Gilst allen 1.

Mannen:
1. Sjaak Luteijn 39
2. Erwin Harmes 12
3, Jan de Wilde 5
4. Tim Pleijte 4
5. Giel Joziasse 3
6. Michel Schrier, Niek van Belzen, Jan Bostelaar, Simon de Clerck, Willem de Korte en Tommy Staal allen 1.

Nog wat stemverklaringen:

  • Bij deze wil ik stemmen op hardloopvrouw Marlies Kort! Ze is altijd zo gedreven en sportief! Vol energie en de juiste mentaliteit, ook om andere mensen op een zeer leuke manier enthousiast te maken voor sport!
  • Bij deze wil ik mijn stem uitbrengen op: Marlies Kort omdat ik vind dat zij dit verdient na dit vervelende jaar. Ik ken haar persoonlijk en weet dat ze keihard traint om op dit niveau te kunnen zijn en vind het fantastisch dat ze ondanks alles toch eerste in deze kustmarathon is geworden.De tweede stem breng ik uit op: Erwin Harmes. Zijn verhaal spreekt me erg aan en ik waardeer de manier waarop hij zijn trainingen kan combineren met zijn werk en prive-omstandigheden. Wiskracht en doorzettingsvermogen spreken mij erg aan.
  • Tommy Staal heeft dit jaar veel progessie gemaakt en is Nederlands kampioen junioren A op de cross geworden. En Anjolie Engels omdat ze op de lange afstand domineert!
  • Mijn stem gaat naar Sjaak Luteijn. Een op en top sportman die vele jongeren nog zijn hielen laat zien. Let maar op in de halve van Cadzand op 3 februari a.s.
  • Hardloper van het jaar 2012: Sjaak Luteijn; wat deze man voor uitslagen en tijden weet te lopen op niet alleen de door hem gewonnen Marathon van Zeeuws-Vlaanderen maar ook op overige afstanden zoals halve marathons en 15 km. is echt formidabel!
  • Hardloopster van het jaar 2012: Marlies Kort; niet alleen vanwege haar overwinning in de Kustmarathon 2012 als wel de manier waarop;
    kapot zitten maar dan toch voornamelijk op mentaliteit van je tegenstandster weglopen en mede daardoor uitzinnig over de finish komen!
    2 Klasbakken die deze uitverkiezing zeker verdienen!
  • Ik wil nog een kandidaat voorstellen voor de Zeeuwse hardloopster van het jaar: Marijke de Visser, omdat ze zoveel progressie maakt in korte tijd en een voorbeeld is voor alle jeugdige loopsters!!!
  • Ik stem op Marijke de Visser! Ze heeft ontzettend veel doorzettingsvermogen, presteert goed en het is altijd gezellig wanneer je samen traint.. Ze verdient het!
  • Wij willen graag Sjaak Luteyn voordragen als beste Zeeuwse hardloper. Ook in Noord Holland wint hij alles in zijn klasse! De kust Halve marathon van Egmond staat op zijn naam.
  • Erwin Harmes!
  • Sjaak Luteijn heeft een ongeloofelijke prestatie neer gezet door zijn eerste marathon van zijn leven op bijna 55-jarige leeftijd te winnen!
  • Ik wil graag mijn stem uitbrengen voor Sjaak Luteijn.Zelf ben ik ook sporter op leeftijd en weet hoe lastig het is om constant op een bepaald niveau to blijven sporten.Sjaak is hier een duidelijk voorbeeld van.Samen met zijn “gezond fanatieke” insteek is hij een voorbeeld voor de sport en weet met zijn enthousiasme veel mensente “infecteren’ om te gaan lopen.Ook zijn prestaties zijn er dit jaar weer.
  • Ik stem op Jan de Wilde (omdat hij zijn expertise deelt met anderen en aandacht schenkt aan één ieder ongeacht nivo) en Esther van Sluis-Kole, (omdat ze haar grenzen opzoekt van hetgeen waartoe ze in staat is).
  • Mannen: Jan de Wilde, niet alleen een klasse loper maar ook een begenadigd trainer met open mind voor andere ideeën. Iets wat je bij andere trainers weinig ziet.
    Vrouwen: Annet van der Linde, zeer sterke loopster. Ook als trainingsgeleidster op de baan en iemand die ook anderen enthousiast maakt en houdt voor de atletiek.   
  • Mijn stemmen gaan naar Frederique Versluijs en Sjaak Luteijn. De meesten kennen Sjaak wel en kennen zijn prestaties maar Frederique is denk ik aan de overkant een minder bekende naam…. nou… google haar naam maar eens…een topper, al jaren!!!!
    Haar bescheidenheid siert haar…maar zorgt er ook voor dat haar prestaties soms niet gezien worden of gewaardeerd.

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws

Geef een reactie

