Hardlopen in een sprookjesbos

Het bolwerk in Middelburg in de sneeuw.

Het bolwerk in Middelburg in de sneeuw.

door Maurice Steketee
Ik was gisteravond pas laat thuis en twijfelde of ik nog zou gaan rennen. Donker, koud, sneeuw op de weg; de vooruitzichten waren niet bepaald aangenaam. Maar soms moet je even door de zure appel heenbijten voor een beloning. Dus schoenen aan en rond 20.30 uur toch nog maar even naar buiten. Op de sneeuw viel prima te lopen en veel fietspaden waren al goed begaanbaar. Maar hoe zou het op het bolwerk zijn?, vroeg ik me af. Normaal vind ik het er ’s avonds te donker om te hobbelen, maar hoe zou dat nu zijn met al die sneeuw?
foto2
Na een paar meter waande ik me al in een sprookjesbos. Het witte licht in het donker gaf een mooi effect. Ik kwam geen kip tegen en rende rustig m’n rondje, stopte af en toe om het mooie tafereel vast te leggen met m’n telefoon en liep rustig weer verder. In complete stilte, want de sneeuw dempte al het geluid om me heen. Het was een zeer aangename verpozing, een aanrader voor wie even tot rust wil komen.
Ik hoop dat de sneeuw er komende zaterdag tijdens de Deltacross nog steeds licht. Een mooier decor om in te lopen kunnen we ons niet wensen. Ik ben van de partij.
En voor wie op dit moment nog zit twijfelen over wel of niet een rondje rennen? Doe je schoenen aan en hup naar buiten. Daar wacht een koninklijke beloning! Je kunt immers maar een aantal dagen per jaar hardlopen in de sneeuw dus neem het er nu nog even van. Anders weet je niet wat je gemist hebt!

1 reactie

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Een Reactie op “Hardlopen in een sprookjesbos

  1. Inderdaad Maurice, geweldig om nu te lopen. Gisteren met mijn Franse Bulldog nog gelopen in het Poelbos, de hond vond het nog mooier dan ik…
    Het lijkt een beetje op lopen in mul zand, dus een goede training voor de cross. Groeten,Ruud

Geef een reactie

