Niet in de uitslag

 door Koen de Vries

 Sjaak Sinke zit nooit verlegen om een grapje. Dus mailde de tijdwaarnemer me nadat ik me had ingeschreven voor de Kerstloop dat ik m’n nummer niet op z’n kop moest opspelden. Sjaak kende me nummer 806 toe, vandaar. Had ik dat grapje nu maar ter harte genomen, dan had ik mijn naam vandaag keurig netjes op de 157e plaats van de uitslag van de loop over 9,2 kilometer kunnen terugvinden. Maar nee, in al mijn tweedekerstdagse dufheid speldde ik dat nummer toch verkeerd op en verscheen er in de uitslag achter nummer 908 wel een tijd, maar geen naam. Domdomdomdom!  

Gelukkig betrof het hier geen wereldkampioenschappen maar slechts een loopje om de te veel genuttigde calorieën van eerste kerst te verbranden. Geen man overboord dus. Er waren volgens mij veel mensen die op eerste kerstdag te veel hadden gegeten want het was ontzettend druk in Dishoek. In de uitslag van de 9,2 kilometer trof ik 411 namen aan, plus die ene van mij die er niet staat, is 412 finishers. Op de 6 kilometer finishten 157 lopers, bij elkaar dus 569 lopers. Met al die supporters erbij, zitten we al snel op een mannetje of 800, schat ik.
Ik heb de laatste tijd trouwens iets met nummers. Bij Olne-Spa-Olne gaf de organisatie me nummer 119 in plaats van 120, waardoor ik als modale middenmoter opeens in de toptwintig van het klassement genoteerd stond.
Affijn, genoeg geouwehoerd. We moeten gaan koken. Morgen nog maar een stukje lopen.

2 reacties

Opgeslagen onder Nieuws

2 Reacties op “Niet in de uitslag

  1. Sjaak Sinke

    Koen,
    Je moet raadgevingen van de oude meester ter harte nemen. Je was overigens niet de enige die hiermee in de fout ging. Verder waren er ook nog een 40-tal wandelaars actief op de Kerstloop. Hopelijk kunnen we volgend jaar en op de komende tankloop de uitreiking van de startnummers nog sneller doen

    Uw tijdwaarnemer zit nu nog te trillen van de bijna 600 binnenkomende die toch redelijk snel de finish konden passeren na tijdinvoer
    Op dinsdag nog even de Politiecross met hardlopers ATB-ersen gedaan in de stromende regen
    Op naar de Tankloop waar nu al 200 deelnemers op de startlijst staan
    Doe dat op tijd want een dame vond dat ik nog al sjacherijnig reageerde toen ze te laat was met haar inschrijving. Helaas ik ben zo geboren in de oorlog

    Sjaak

  2. Sjaak Sinke

    Koen,
    We noemen deze manier van startnummer dragen ook wel de Belgische methode. Wanneer je de onderkant van je shirt wat omhoog doet kun je het nummer zelf goed lezen. Ik zou bijna een boek kunnen schrijven over het misbruiken van een startnummer. Zo een keer in Spijkenisse. Drie leden van een familie schreven in voor drie verschillende afstanden, maar verwisselden hun startnummers, waardoor ze verkeerd in de uitslag stonden. Vervolgens maandag een mailtje waarom ze verkeerd in de uitslag stonden. Zo had vader de 20 km gelopen maar finishte met nummer van zijn zoon die op de 5 km was ingeschreven. Eind vraag van de familie: ,,Kunnen we daar een cursus voor volgen”, Wie weet ga ik er een schriftelijke cursus van maken.

    Sjaak

Geef een reactie

