Hup Papa!

door Richard Embregts

Weer of geen weer, elke keer zijn ze weer van de partij. Mijn dochters Britt & Senna, samen met hun moeder om hun papa tijdens zijn loopwedstrijden aan te moedigen. Dit doen ze meestal met alle liefde. Ook deze keer waren ze erbij, getooid in hun gele shirts met “hup papa” en “zet hem op”.
Dit jaar nam ik voor de tweede keer deel aan de Marathon Zeeland. Verleden jaar had ik deze ook gelopen in een netto tijd van 4 uur en 29 seconden.
Dit jaar had ik dus als doel om hem binnen de vier uur te lopen.Met zulke geweldige supporters moest dat natuurlijk gaan lukken.  
Boven op de dijk van Westenschouwen hadden ze met krijt “hup papa” en “zet hem op” op het wegdek gekrijt. Een zeer aangename verrassing.
Ook op het strand van Vrouwenpolder stonden ze mij met klepperaars aan te moedigen. Juist op dit stuk kon ik dit zeer waarderen, hier begon de marathon pas echt. Vanaf Domburg was het steeds meer mijn wil die de finish wilde halen waar mijn benen steeds meer om rust smeekten.
Hier ging mijn gemiddelde snelheid ook iets naar beneden.
Bij kilometer 38 had ik nog 33 minuten over om binnen de vier uur te finishen. Ik wist van verleden jaar dat dit loodzware kilometers waren, de duinhellingen tussen Westkapelle en Zoutelande. Maar het moest te doen zijn. Bij het begin van de Langstraat stond mijn vriendin met Britt en Senna.
Ik was blij hun te zien en had ook erg naar dit moment uitgekeken. Zoals van tevoren afgesproken heb ik met mijn dochters de laatste meters van de marathon gelopen. Echt een kippenvelmoment. Vol trots stonden ze mij bij in mijn laatste meters. Moe maar voldaan kwam ik samen met hun over de finish in een netto tijd van 3.57.21. Missie geslaagd mede dankzij de geweldige support van mijn dochters en vriendin Sabine.
Bedankt meiden ! Op naar Marathon Zeeland 2013.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lezersreacties, Nieuws

Geef een reactie

