Laatste rondje langs parkoers


door Maurice Steketee
Zondagmorgen was ik in Burgh-Haamstede om een laatste rondje te maken langs het parkoers. In Burgh hoorde ik de klok twaalf keer slaan en liep ik in gedachten alvast de eerste honderd meter. Ik kan u geruststellen: in Burgh zijn ze er klaar voor. Verschillende Kustmarathonversieringen hangen al en ook de startboog staat op z’n plaats.

Nadat ik bij de bolusbakker van Burgh nog even een bolus naar binnen had gewerkt ging de toch verder naar de stormvloedkering. Daar stond de wind behoorlijk tegen. Bij de Lekkerbek in Vrouwenpolder, ook zo’n bekend marathonpunt, was het een drukte van belang. Nu al. Hoe zal dat zaterdag dan wel niet zijn? Ook in de andere Walcherse kustplaatsen was er mede door het mooie weer met de auto al bijna geen doorkomen aan. Mijn advies is dan ook om zaterdag zoveel mogelijk op de fiets te komen anders zou het zo maar kunnen dat u meer in de auto zit dan dat u iets van de wedstrijd ziet.
Het laatste stukje met de auto ging zondagmiddag naar Zoutelande. Daar wordt vandaag begonnen met de opbouwwerkzaamheden zoals het opzetten van de tent, het ophangen van vlaggen en het deponeren van het hoopje zand in De Langstraat. Nog vijf nachtjes slapen, en dan mogen we eindelijk. Ik kan niet wachten!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Geef een reactie

