Pikkedonker

door Maurice Steketee
Nog een keer moest de batterij opgeladen worden, nog een keer voelde ik me woensdagavond een uitgeknepen sinaasappel na de laatste duurloop van 3 uur. Nu mag het wat mij betreft echt wel heeeel snel 6 oktober worden. De een na laatste gezamenlijke lange training kreeg woensdagavond weer een heel nieuwe dimensie. Als je om 6 uur start en je loopt drie uur dan weet je dat de terugweg voor een deel in het donker gelopen moet worden. Dat maakte het extra spannend. Onderweg moest ik denken aan mijn tijd op de middelbare school. Toen deden we regelmatig een dropping. Dat idee kreeg ik gisteravond ook een beetje. Gelukkig hadden twee lopers in het groepje waarin ik liep een lampje bij, en dat was geen overbodige luxe. Zeker in het stukje bos tussen Oostkapelle en Domburg was het pikkedonker. Wat ook wel grappig was, is dat de klimmetjes in de duinen opeens een stuk minder steil lijken. Totdat je er tegenop liep, dan was het meteen een stuk minder grappig.

Toch ben ik weer blij en opgelucht dat ik het gedaan heb. Het zwaarste deel van de trainingen zit er weer op. En ik weet nu voor mezelf, mits er geen gekke dingen gebeuren, dat ik de marathon op een fatsoenlijke manier kan uitlopen. Ik heb er zin in! U ook?

1 reactie

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Een Reactie op “Pikkedonker

  1. Ik liep vandaag mijn laatste 3 uur voor 6 oktober. Het mag beginnen.

Geef een reactie

