Eén woord: GENIETEN!

Meer dan 100 lopers kwamen woensdagavond naar Zoutelande om te trainen voor de Kustmarathon. foto Lein Lievense

Op verzoek van de PZC blogt Elisa Rijk, winnares van de Marathon Zeeuws-Vlaanderen, elke maand op dit blog over haar voorbereiding op de Kustmarathon. Vandaag deel 3:
door Elisa Rijk
Gisteravond heb ik voor het eerst meegelopen met de gezamenlijke training voor de marathon. Wat een ervaring! Het was echt helemaal super!
Zoveel enthousiaste lopers samen, jong, oud, man, vrouw, snelle loper en iets minder snelle loper, veel ervaring, debutanten….. Maar allemaal met één collectief doel: Finishen bij de Marathon Zeeland!
Ik heb gisteren mogen ervaren hoe mooi de omgeving is, hoe vreselijk het kan waaien bij Westkappelle en hoe pittig de kuitenbijters in de duinen kunnen zijn.
We hebben 2 uur en 40 minuten gelopen, voor mij dus de langste duurloop tot nu toe. Maar het ging mij goed af. Door het lopen in de groep gaat de tijd ook zo voorbij!
Na afloop helemaal niet afgeschrikt maar alleen nog maar meer zin in 6 oktober! Ik wil finishen! En daarna ga ik dromen van een nieuw ultiem doel: Mijn naam op een tegeltje op de dijk bij Zoutelande….

2 reacties

Opgeslagen onder Lezersreacties

2 Reacties op “Eén woord: GENIETEN!

  1. daveboone

    “Genieten”, overigens een modewoord (het lijkt tegenwoordig trouwens wel een bevel: iedereen moet overal van genieten…), gaat denk ik niet goed samen met dat tegeltje…mits je natuurlijk van keiharde trainingen “geniet”. Anyway,iedereen veel succes met de voorbereiding op de kustmarathon!

  2. Ineke Schuurman

    Ik word helemaal doorgedraaid van het woord genieten, te pas en te onpas hoor je het op TV, in de reclames en in shows, iedereen moet genieten, heel irritant!

Geef een reactie

