Vrijdag de dertiende

door Koen de Vries

Bij gebrek aan betere ideeën ga ik dit blog beginnen met een oubollig gezegde: na gedane arbeid is het goed rusten. Vier marathons liep ik dit jaar al, drie trails, waaronder de mislukte Veluwezoom Trail, en een aantal kortere loopjes. Het werd daarom tijd om een poosje geen (lees: weinig) tijd aan m’n hardlooppassie te besteden. Da’s gelukt. Tijdens m’n drie weken vakantie heb ik twee keer een stukkie gefietst en één keer een half uurtje hardgelopen. Thats all folks, schijn je dan te moeten zeggen.  

Vandaag, op vrijdag de dertiende, was het tijd om de draad weer op te pakken. Omdat ik toch op Schouwen moest zijn, heb ik het nuttige met het aangename verenigd. Ik heb eens lekker door de bossen en over de duinen van Westenschouwen geragd, waarbij een groot deel van het parkoers van Trail by the Sea op het programma stond. Na een kort aanloopje heb ik het Dodemanspad door de Meeuwenduinen heen en terug ‘genomen’, waarna de bossen op het programma stonden. Al met al duurde de tocht 1 uur en 40 minuten, waarbij alleen een horde paarden op m’n weg kwam.

Verder was het stil op de Kop van Schouwen, en dat was niet zo raar, want het leek niet bepaald aanlokkelijk weer voor een tocht door de natuur. Toch regende het maar een minuut of drie tijdens m’n loop, net aan het begin, om een uur of kwart voor elf. Of het verstandig is om je voorbereiding op de Kustmarathon op vrijdag de dertiende te beginnen, moet de toekomst uitwijzen. Ik hoop er het beste van, bijgelovig ben ik niet (meer). In elk geval had ik vandaag geen last van m’n knie, die me op de Veluwe nog zo parten speelde.

Deze zomer staan de gebruikelijke activiteiten op het programma. Misschien pik ik nog een loopje uit het PZC Stratenloopcircuit mee, waarna op 19 augustus de Trail des Fantomes op het programma staat, met start en finish in La Roche. Ik heb ingeschreven voor de 50 km, maar denk er sterk over om voor de 25 km te kiezen. Daarna doe ik misschien mee aan de Halve marathon van Westenschouwen (25 aug) en wil ik zeker starten in de Kustloop van Vrouwenpolder (1 sept). Dan staan er ook nog de trainingslopen van AV’56 op het programma (zie www.av56.nl) en de proefloopjes Neeltje Jans-Zoutelande. En dan is het alweer 6 oktober, de dag van de tiende editie van de Kustmarathon. Ik denk dat ik daar nog wel een keer een stukje over schrijf…

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws

Geef een reactie

