Centerfold

door Koen de Vries 

Runners World pakt tegenwoordig in elk nummer uit met een centerfold, met een foto dus die de hele linker- en de hele rechterpagina in beslag neemt. Neen, niet met daarop een schaarsgeklede dame, maar met een actiefoto van een hardlo(o)p(st)er in zijn of haar favoriete trainingsgebied. Nu hoef ik niet op zo’n centerfold, maar ik bedacht vanmorgen al lopende wel waar mijn foto, als het dan toch per se zou moeten, gemaakt zou kunnen worden. Op een duintop net na Domburg, met uitzicht over de zee, het strand, de duinen en de bossen richting Oostkapelle. Bij de Kustmarathon kom je er na net geen dertig kilometer lopen langs, maar je kijkt dan de verkeerde kant op. Eigenlijk zou je je daar even moeten omdraaien.   

Wat je op die foto niet ziet, maar wat ik wel weet, is dat Domburg achter me ligt. Dat geeft een extra prettig gevoel, want in Domburg kun je (in de zomer) heel goed je tijd stukslaan. Waarom die foto wat mij betreft daar gemaakt moet worden? Allereerst natuurlijk vanwege het fantastische uitzicht. Ten tweede omdat ik daar een overzicht heb over m’n favoriete hardloopgebied. Soms loop ik over het strand naar Vrouwenpolder. Met laagwater heb je enorm veel ruimte, een prachtig uitzicht, de wind streelt er je lichaam, soms zie je er een zeehond en meestal nauwelijks mensen. Een andere keer kies ik voor de duinen en het bos, stukken natuur die in Nederland verder nauwelijks tegenkomt. Hoewel, de Kop van Schouwen is natuurlijk minstens even mooi, maar die zie je als pleister op de wonde vanaf m’n favoriete plek bij een beetje helder weer ook liggen.

Vanmorgen heb ik m’n favoriete gebied weer eens intensief doorkruist. Het was niet te warm, de zon scheen (maar niet toen ik de foto op de duinen maakte), er stond een lekker briesje, het was kortom geweldig hardloopweer. Als voorbereiding op de Veluwezoomtrail van komende zondag (53 km) heb ik er drie uur gerend. En nu zit ik na te genieten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het op De Veluwe net zo mooi is als hier.

3 reacties

Opgeslagen onder Nieuws

3 Reacties op “Centerfold

  1. Ingrid

    Daar gaan we zondag rond een uur of 3 eens over ouwehoeren…:)

  2. koendevries

    Mag het ook een uurtje later? Ik ben bang dat ik om 15.00 uur nog onderweg ben. Groet van Koen

  3. Robert Carol

    Koen, Ingrid en Andres (en alle andere deelnemers) heel veel succes bij de Veluwe trail.

Geef een reactie

