Lappenmand

door Maurice Steketee
De laatste dagen zit ik een beetje in de lappenmand, in figuurlijke zin wel te verstaan. Het begon vorige week toen ik door een of ander beest werd gestoken in m’n knieholte. Op de dag zelf begon het een beetje te jeuken.  Daarna werd het rood en een dag later een grote dikke rode schijf van 40 centimeter over m’n halve been.  Het is duidelijk dat het voorjaar weer is begonnen en dat er weer allerlei rare beesten rondvliegen in de lucht. M’n been is nu, bijna een week later, nog steeds een beetje rood, waarschijnlijk door een allergische reactie, maar ik ben allang blij dat het geen tekenbeet is. Want ook daarvoor is het de komende maanden weer oppassen geblazen bij een rondje door bos of weiland.
De ellende was echter daarmee nog niet voorbij. Maandagavond was ik een minuut of tien aan het rennen toen ik opnieuw een steek in m’n been voelde. Dit keer niet van een insect, maar van een onwillige spier: de hamstring. Er zat niets anders op dan naar huis te wandelen. Dinsdagavond wilde ik even kijken hoe groot de schade was, maar na vijf meter wist ik genoeg: hardlopen ging nog steeds niet. Het gekke is dat ik er tijdens het wandelen of fietsen niks van voel, zelfs niet als ik er op druk.  Ik hoop dat de schade meevalt en ik morgen weer voorzichtig een rondje kan rennen.
Maar ook hiermee was de ellende niet voorbij. Vanochtend werd ik wakker met een raar bultje op m’n oogwit, vlakbij m’n pupil. Het zag er erg onsmakelijk uit en omdat ik het niet helemaal vertrouwde meteen maar een bezoekje gebracht aan de huisartsenpost. De schade lijkt mee te vallen. Het kwaaltje moet vanzelf overgaan, vertrouwde de aardige meneer van de huisartsenpost me toe. Mocht dat niet gebeuren dan volgt een bezoekje aan de oogarts die het balletje op het oog gaat wegschrapen. Schuldige voor deze kwaal is vermoedelijk ook een of anders beest dat vorige week met zo’n honderd kilometer per uur vol in m’n oog vloog. Voorlopig ga ik alleen nog maar dik ingepakt de straat op, met een duikbril op m’n hoofd. Mij krijgen ze dit voorjaar niet meer te pakken!

1 reactie

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Een Reactie op “Lappenmand

  1. Boudewijn

    Hoi Maurice,

    Beterschap!

    Na een vervelende ervaring met de combinatie vliegjes en ogen tijdens het sporten zie je mij in voorjaar/zomer/najaar eigenlijk alleen nog maar met sportbril. Er komt dan heel af en toe nog wel eens een ufo in je oog maar niet meer met hoge snelheid en als je het aan zie komen kan je nog snel je oog dicht doen..
    Lijkt mij ook voor anderen zeker het overwegen waard. Ziet er wat minder vreemd uit dan een duikbril alhoewel dat soms ook z’n charmes heeft 🙂

    Groet,

    Boudewijn

Geef een reactie

