Never alone


Vandaag de laatste aflevering van de aftelrubriek tot de marathon van Zeeuws-Vlaanderen:
1. Naam:            Frans Verwilligen.
2. Leeftijd:          56 jaar.
3. Woonplaats:   Hulst.
4. Beroep:          Z-verpleegkundige.
5. Sportverleden (van jongs af aan, evt. buiten marathon):    Nooit echt gesport. Ik ben in verschillende levensfases gaan hardlopen en zo’n twaalf jaar geleden ben ik begonnen met wat verder te lopen. Toen ben ik mee gaan doen met de wedstrijdjes van de Stichting Sport Promotie en tien jaar geleden heb ik mijn eerste marathon gelopen. Ik heb ook twee keer een honderkilometerwedstrijd gelopen, waarvan één het WK. Ik was toen 202e overall en derde beste Nederlander. Ik was ook allerlaatste. Maar binnen de tijdslimiet van 13 uur.
6. Hoe ben je in de marathonsport verzeild geraakt: Zie hierboven.
7. Hoeveel marathons heb je inmiddels gelopen? Mijn 19e was in Rotterdam, die ik als haas voor mijn trainingsmaatje liep en tevens als duurtraining voor de marathon van Zeeuw-Vlaanderen medio mei.
8. Wat is je beste tijd op de marathon en waar heb je die gelopen? Eindhoven in 2002. 3uur, 33 minuten en zes seconden. Ik hoop dit jaar in Eindhoven eindelijk eens onder de 3.30 te lopen.
9. Wat is je beste marathonherinnering? Mijn allereerste in Rotterdam! Vooral de start was emotioneel beladen. Lee Towers die zong dat je “Never alone loopt!” 😉 10. Waarom doe je mee aan de Marathon Zeeuws-Vlaanderen? Om ieder jaar een P.R. te lopen en zo zachtjes te stijgen in de cumulatieve rangschikking. En omdat ik alle edities al meegedaan heb.
11. Wat zijn je verwachtingen voor de Marathon Zeeuws-Vlaanderen? 3.39.uur.
12. Hoe lang denk je nog actief te zijn in de marathonsport? Ieder jaar neem ik me voor wat minder tijd in het lopen te steken, maar ieder jaar gaat het van kwaad naar erger. En de marathon van Z.V.L. is gewoon een verplicht nummer, tot ik niet meer kan.

1 reactie

Opgeslagen onder Lezersreacties

Een Reactie op “Never alone

  1. william

    < onder 3u30 moet zeker door U gehaald worden, je bent trouwens goed bezig Frans; dus zeker in de mogelijkheden, veel succes zaterdag!!

Geef een reactie

