Marathon Zevla deel 5

Over anderhalve week wordt hij voor de vierdekeer gehouden; de Marathon Zeeuws-Vlaanderen. Vandaag kunt u kennismaken met een vijfde deelnemer. Het is Denis Gerritsen, een snelle Zeeuw met roots in Gelderland, die in Eindhoven woont en werkt.  

1. Naam: Denis Gerritsen

2. Leeftijd: 33

3. Woonplaats: Eindhoven  

4. Beroep: Software ontwikkelaar aan de Technische Universiteit Eindhoven

5. Sportverleden: In mijn basisschooltijd heb ik een aantal jaar gezwommen bij De Kikkers in Hulst. Toen ik een jaar of 14 was ben ik daarmee gestopt en heb ik een poos niets aan sport gedaan, waarna ik op mijn 15e ben begonnen met hardlopen. Aangestoken door mijn vader en de toenmalige vriend van mijn zus werden op de zaterdagen meestal de trimlopen in de regio opgezocht. Het jaar erop ben ik lid geworden van RKHAV waar we op de woensdagavond met een erg leuke groep trainden onder leiding van Piet Vonck. De jaren daarna, ik was inmiddels voor mijn studie naar Eindhoven verhuisd, werden de afstanden in wedstrijden wat opgevoerd met onder andere de 10 mijl van Antwerpen, de Posbankloop in Velp en zo af en toe een halve marathon, waarna ik in 2000 in Rotterdam mijn eerste marathon liep.

6. Hoe ben je in de marathonsport verzeild geraakt?: Mijn vader en enkele andere bekenden uit de regio Hulst hadden al meerdere keren de marathon van Rotterdam gelopen en elk jaar stonden we met een flinke groep supporters langs de kant. En dan begint het op een gegeven moment ook te kriebelen om zelf eens een keer mee te lopen. Tijdens de Rotterdam marathon van 1999 heb ik als toeschouwer dan ook besloten het jaar erop zelf aan de start te verschijnen.

7. Hoeveel marathons heb je inmiddels gelopen? 5

8. Wat is je beste tijd op de marathon en waar heb je die gelopen? 3:24:28 tijdens mijn eerste marathon in Rotterdam

9. Wat is je beste marathonherinnering? De mooiste herinnering blijft toch het oplopen van de Coolsingel tijdens mijn eerste marathon. De enorme aantallen toeschouwers die je naar de streep toe schreeuwen en de wetenschap dat ik ruim binnen mijn beoogde tijd van 3 uur 30 zou gaan finishen zorgden voor kippenvel over mijn hele lijf.

10. Waarom doe je mee aan de Marathon Zeeuws-Vlaanderen? De start is zo’n 200 meter van het huis van mijn ouders. Daarnaast zitten er een hoop bekenden in de organisatie. Maar de belangrijkste reden is toch wel het mooie pakoers.

11. Wat zijn je verwachtingen voor de Marathon Zeeuws-Vlaanderen? Ik hoop evenals vorig jaar vooral weer te genieten van de mooie omgeving en aanmoedigingen onderweg. En als de omstandigheden een beetje meewerken zou een tijd onder de 3 uur 40 erin moeten zitten.

12. Hoe lang denk je nog actief te zijn in de marathonsport? Hopelijk nog vele jaren.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws

Geef een reactie

