Aftelrubriek Marathon Zeeuws-Vlaanderen

foto Arjan Schotanus/fotorunner.nl

Op dit blog gaan we aftellen naar de Marathon van Zeeuws-Vlaanderen. Elke week wordt er een deelnemer in de schijnwerpers gezet. Vandaag deel 1:

1. Naam: Ronald de Waal
2. Leeftijd: 52 jaar
3. Woonplaats: Terneuzen
4. Beroep: leraar op S.S.G. de Rede, Terneuzen
5. Sportverleden (van jongs af aan): Vanaf mijn 10e tot mijn 14e heb ik gevoetbald bij V.V.Sluiskil. Daarna ben ik gaan volleyballen bij Sluvoc, het dorpsploegje uit Sluiskil. Van 1976 t/m 1983 ben ik ook lid van de tennisclub in Sluiskil geweest. In 1986 ben ik bij Voorwaarts in Axel en bij de BeVoBo in Terneuzen gaan volleyballen. Ik heb bij Voorwaarts vier seizoenen gespeeld. In de zomer van ’89 ben ik begonnen met hardlopen. Dit om de maanden dat het geen volleybal was te overbruggen. In 1991 ben ik gestopt bij Voorwaarts. In 1993 heb ik aan mijn eerste wedstrijd meegedaan, de halve marathon in Terneuzen. Die heb ik in 1994 en 1995 ook gelopen. In 1996 heb ik meegedaan aan Parijs-Versailles. Mijn eerste marathon heb ik in Etten-Leur gelopen in 1997. Daarna heb ik nog 11 marathons uitgelopen. Vorig jaar in oktober ben ik gestart op de Kustmarathon, maar die moest ik helaas afbreken na een blessure. Nu kijk ik weeral uit naar de Marathon Zeeuws-Vlaanderen en heb ik me al opgegeven voor de Kustmarathon. Die moet ik natuurlijk nog een keer uitlopen. En trouwens ben ik nog vergeten te vertellen dat ik ook nog een aantal seizoenen (een seizoen of 5) zaalvoetbal heb gedaan bij Broodje Ben.
6. Hoe ben je in de marathonsport verzeild geraakt: Zie vraag 5.
7. Hoeveel marathons heb je inmiddels gelopen? 12
8. Wat is je beste tijd op de marathon en waar heb je die gelopen? Mijn eerste in Etten-Leur in 3 uur 8 min en 9 sec.
9. Wat is je beste marathonherinnering? Rotterdam was altijd bijzonder, vooral toen het zo warm was en de wedstrijd werd afgelast. Wij mochten hem nog uitlopen en deden dat net binnen de 4 uur. Maar de Kustmarathon en de Zeeuwse hebben ook hun charmes.
10. Waarom doe je mee aan de Marathon Zeeuws-Vlaanderen? Het is een mooie omgeving en het is leuk om in je eigen woonplaats aan te komen.
11. Wat zijn je verwachtingen voor de Marathon Zeeuws-Vlaanderen? Leuk, sfeervol, genieten van de omgeving en nog een mooie tijd neerzetten, net zoals vorig jaar.
12. Hoe lang denk je nog actief te zijn in de marathonsport? Ik hoop nog jaren te lopen. Het is heerlijk om na een dag school je heerlijk te ontspannen.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lezersreacties

Geef een reactie

