Rondje Sluis

door Maurice Steketee
In een auto vol met tientallen jaren hardloopervaring reisde ik zondag af naar Sluis voor de Zwinstedenloop, een van de sterkst bezette wedstrijden van onze provincie. Vooral bij onze zuiderburen is het evenement erg populair. En terecht, want het is een prachtige wedstrijd waar op hoog niveau wordt gestreden voor elke meter. Voor mezelf was de Zwinstedenloop vooral een training, want over een maand hoop ik in Wenen m’n pr op de halve marathon wat aan te scherpen. Ook voor de meeste van mijn medereisgenoten was de eindtijd  van ondergeschikt belang. Sebastien Schletterer is in training voor de marathon Rotterdam, John Q wil pieken in de marathon van Wenen, JaapJan Ritsema bereidt zich voor op de marathon van Madrid en ook voor Bram Verhage was de Zwinstedenloop niet een doel op zich. Als ‘reisleider’ hadden we Arjo Verhage meegenomen, die op de fiets van speaker Fred Rabout meefietste. Een bont gezelschap dus dat vanaf Walcheren was gaan carpoolen. Dit soort uitstapjes maakt wat mij betreft het hardlopen nog leuker. Dan over de wedstrijd. Tot een kilometer of 12 ging het lopen prima, maar vooral in het laatste stuk kwam ik er behoorlijk doorheen te zitten. Een verklaring was snel te vinden, want de laatste vier kilometer moest er behoorlijk tegen de wind in gebeukt worden. M’n eindtijd weet ik niet precies want m’n chip heeft blijkbaar niet gewerkt. Maar goed, het ging niet om de tijd maar om kilometers maken. Een dag eerder was ik ook nog even in Dishoek voor de Ropakustrun, een wedstrijd waar geld opgehaald wordt voor het goede doel. Het was de bedoeling om op het gemakje wat los te lopen voor de Zwinstedenloop, vandaar dat ik de vier kilometer liep. Halverwege bleek dat ik op de tweede plek lag, dus besloot toch maar wat meer gas te geven. Een podiumplek ligt  immers niet wekelijks in het verschiet voor mij. Toen ik de trap naar de duinen had genomen, was de koploper ineens uit het zich verdwenen. Dan word ik dus tweede. Maar toen ik de finish was gepasseerd werd ik ineens gefeliciteerd. Bleek ik toch gewonnen te hebben, omdat de koploper verkeerd was gelopen. Tja… niet echt een leuke manier om zo te winnen, want ik had die jongen vast niet ingehaald.

2 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

2 Reacties op “Rondje Sluis

  1. Van Harte gefeliciteerd met het behalen deze eerste plaats.
    Op naar de volgende.

  2. Boudewijn

    Gefeliciteerd Maurice! De eerste plaats is toch de eerste plaats.

    Zolang het eerlijk gaat maakt het niet zo heel veel uit hoe je hebt gewonnen.. Verkeerd lopen, laatste maaltijd die opspeelt of de natuur die roept..
    Denk maar zo, was hij goed gelopen dan altijd nog de 2e plaats gehad wat ook nooit verkeerd is.

    Jammer dat je daardoor misschien jezelf wat teveel belast hebt waardoor er in Sluis niet veel meer in zat, je carpoolde wel met een prima haas 🙂

Geef een reactie

