Tweede JaRocross

Op zondag a.s. (22 jan) organiseert Jan Roose met zijn team de Jaro Hollandse Hoeve cross in Goes. Dit is de tweede van een serie van 3 crossen op Zuid-Beveland. Aan deze hardloopwedstrijd kan iedereen meedoen. Leden van een atletiekclub zelfs gratis. De anderen betalen € 2,-. De wedstrijden beginnen om 13.15 uur en vinden plaats op het recreatiegebied De Hollandse Hoeve naast Het Sportpunt (zwembad en sporthal). Inschrijven kan in het Sportpunt tussen 12.00 – 13.00 uur.  

Het programma:

13.15 uur: meisjes t/m D junior                                1100 meter
13.30 uur: jongens t/m D junior                                1100 meter
13.45 uur: jongens C en meisjes C/B                        2200 meter
14.00 uur: jongens B en alle dames vanaf A junior  3500 meter
14.30 uur: alle heren vanaf A junior                         7000 meter

Alle deelnemers krijgen een prijsje en voor de winnaars per categorie is er een medaille.

4 reacties

Opgeslagen onder Nieuws

4 Reacties op “Tweede JaRocross

  1. Jos

    Leuk georganiseerde cross. Helaas wat weinig animo bij de jeugd maar bij de langste afstand stonden toch 38 atleten aan de start. Zie mijn fotoalbum op https://picasaweb.google.com/m/viewer?hl=nl#album/111973664743749744191/5700472333441806465

  2. Cees van den Bulck

    Ik heb het idee, dat de sportredactie het spoor volledig bijster is wat betreft de verhoudingen in het weergeven van atletieknieuws.Een fors artike met een zeer grote foto van de Westhoveloop tegenover een zeer klein artikeltje over de JaRo cross. De Westhoveloop is een mooie loop, maar valt onder de categorie trimlopen, al wordt er een uitslag opgemaakt. De JaRo cross is een officiele atletiekwedstrijd, met een redelijke deelname en vallend onder de categorie zeer bijzonder initiatief. Jan Roose verdient echt meer!

  3. jan van doorn

    Toch ook maar weer ff een duit in het discussie’zakje’ naar aanleiding van de crosscompetie en opzich goed bedoelde organisatie energie van Jan Roose om een impuls te geven aan het steeds weer opnieuw tegenvallen van het aantal deelnemers aan het crossen.

    Alle commentaren en al dan niet bekritiserende meningen ten spijt kunnen we op basis van de getallen niet anders concluderen dan dat er gewoon onvoldoende belangstelling en deelname is voor deze tak van de atletiek in Zeeland. Dat is heel jammer voor de organisatoren en atleten die wel graag deelnemen aan veldloopwedstrijden.Ik kan me hun frustratie voorstellen.

    Via via hoorde ik (ik was er zelf niet bij) van de WEL deelnemers aan de Jarocross dat de wedstrijden prima georganiseerd waren en best leuk om aan mee te doen. Op basis van wat foto’s die ik op diverse sites vond maakte ik toch voor mezelf (och wie ben ik) de conclussie NEE daar ga ik toch maar niet aan meedoen. De zigzag paadjes over een rubyveld uitgezet met linten… die moedigen me echt niet aan om daaraan mijn zondagmiddag te besteden. Zeeland heeft mij veel mooiere looproutes te bieden om mijn hardlooprondjes te gaan hobbelen. Volgens mij zijn er heel veel hardlopers die dezelfde afweging als ik maken. Conclussie: de behoeften van het merendeel van hardlopend Zeeland is naar mijn mening gericht op mooie ‘natuur’ parcoursen met sportieve en gezellige loopambiance rondom de georganiseerde wedstrijden. Ik kan zelf niet beoordelen of die er wel of niet is bij de crosswedstrijden zoals die er nu zijn want ik was er zelf niet bij. Simpelweg omdat ik op basis van wat ik erover hoor en zie mij gewoon niet kan motiveren om eraan mee te doen ondanks de uitgebreide interviews met vooraankondigingen en verslagen ervoor door de PZC eraan besteed..

    Ik kan me goed vinden in de redenen van de sportredactie om niet meer dan nu het geval is daarvoor aandacht eraan in de krant te weiden.

    Wie weet… Gaat de komende zaterdag te lopen Den Inkelcross in Kruiningen een boost van het aantal deelnemers opleveren. Dat wens ik alle crossliefhebbers toe! Ik zal er niet bij zijn.

  4. jan van doorn

    Voor Cees van den Bulck heb ik als reactie op zijn commentaar het advies zijn pijlen eens op de sportredactie van omroep zeeland te richten. Die komen niet verder dan wat overdadige aandacht aan het zeeuwse voetbal besteed. Armzalige verslaglegging waarbij ze wel heel veel dure door ons zeeuwen betaalde zendtijd besteden aan trainerswissels enz enz. Heel veel andere sporten waaronder de atletiek (behalve de kustmarathon) worden door hen vind ik zwaar onderbelicht!

Geef een reactie

