Een trotse winnaar

door Henk Kortlever
De hardloper en hardloopster van het jaar 2011. Gewonnen, ik heb zelf niet gestemd maar als ik eerder een gezicht bij de naam Paola had gehad dan had ik dit zeker gedaan. Ik heb helaas door mijn Bypass operatie de 9e editie van de kustmarathon niet mee kunnen lopen en heb daar door als vrijwilliger op het 10 km punt zo’n 1500 hardlopers voorbij zien trekken. Eén kleurrijk persoon is mij daarbij bijgebleven,  je raad het al. Paola gefeliciteerd en ik gun het je van harte.

Toen ik van mijn collega op het werk hoorde dat ik genomineerd was stond ik toch wel even raar te kijken. Twee dagen later meldde hij dat ik zelfs aardig in de race lag. Je denkt dan dat je daar niet hoort, maar ik ben toch bere trots op mijn Delta Sporters, dat iemand er aan denkt, het initiatief neemt om je te nomineren en natuurlijk dat er op je gestemd wordt. Ik weet ook wel dat ik de prijs niet heb gekregen voor mijn Keniaanseloperslijf met de daarbij behorende prestaties. Voor mij is het een prijs die gebaseerd is op gunnen. Ik heb na mijn operatie heel veel steun van mijn mede sporters gehad. Als een cardioloog na de operatie verteld dat je qua conditie weer op nul begint dan wil je daar natuurlijk niet aan maar als hij zegt dat er in de toekomst geen belemmeringen zijn om een marathon te lopen dan gaat dat erin als zoete koek. Met de eerste stelling heeft hij helaas gelijk gehad dus waarom twijfelen aan de tweede.  Nog geen tien weken na mijn operatie liep ik mijn eerste 400 honderd meter, deze was qua inspanning vergelijkbaar met de kustmarathon van 2009. Inmiddels mijn eerste mijlpaal, de 10 km van de Tankloop weer gelopen en ik ben net terug van een rondje van 12,5 km. Nog een lange weg te gaan voor mijn volgende mijlpaal, de marathon van Wenen op 15 april 2012

Koen en Maurice bedankt  voor jullie inzet voor de Zeeuwse loopsport

Een trotse winnaar, Henk Kortlever

3 reacties

Opgeslagen onder Lezersreacties

3 Reacties op “Een trotse winnaar

  1. Aaahhh… dankjewel!! Da’s lief van je 😉

    Jij ook van harte gefeliciteerd met je mooie overwinning en wat fijn om te lezen dat je weer aan het lopen bent. Je hebt nu nog ruim 2 maanden om te trainen voor Wenen dus dat moet je zeker gaan lukken! Breng je ons verslag uit van je bijzondere ervaring? Alvast heel veel succes en heel veel plezier 🙂 🙂

    Alle goeds toegewenst en hopelijk ontmoeten wij snel!

    Groetjes van Paola

  2. Anique

    Daddy, je verdient dit! Dus nu niet meer klagen over je snelheid! Dit is het bewijs dat snelheid niet het belangrijkste is! En dit jaar staan we klaar met onze spanddoek bij de finish van de kustmarathon! xx Anique

  3. broertje
    gefeliciteerd als hardloper van het jaar 2011.En nu naar Wenen

    groetjes
    Je grote broer Joost

Geef een reactie

