Rustige start

De verkiezing van loper en loopster van het jaar moet nog steeds een beetje op gang komen. Volgende week zullen we in de PZC wat meer reclame maken.  Begin volgende week geven we ook de eerste tussenstand. Hieronder nieuwe stemverklaringen. LET OP: STEMVERKLARINGEN EN STEMMEN STUURT U NAAR: kustmarathon@gmail.com

Ik heb geen naam voor een loopster van 2011. Wel een loper, te weten: Henk Kortlever uit Zierikzee. Op 12 augustus werd hij tijdens een duurloop met Delta sporters als training voor de Kustmarathon niet goed. Hij belde zelf de ambulance en heeft in Gent vier bypassen gekregen.
Dit had niks met ongezond leven te maken maar bleek een familiekwaal. Al snel zei hij dat hij weer ging lopen. Zijn doel was de 10 km op de Tankloop. En deze heeft hij afgelopen zaterdag uitgelopen.
Ik vind dat een prestatie, 4,5 mnd na zo’n ingrijpende operatie (doorgezaagd borstbeen e.d.).

Mijn stemmen gaan naar Tim Pleyte en Anjolie Engels. Tim is een groot Zeeuws talent en maakt veel progressie. Daarom doet hij nu een poging om aan te sluiten bij de subtop in Nederland, jullie melden ten onrechte dat hij deze al heeft. Tim is op Nederlands niveau helaas nog grauwe middenmoot. De stem voor Anjolie is duidelijk. Ze is veruit de beste in onze provincie. Ze is er altijd!

Mijn nominatie gaat naar voor loper van het jaar gaat Joost Sprinkhuizen. Dit omdat hij de strijd heeft geleverd tegen kanker en dit jaar toch weer de Kustmarathon heeft gelopen. Dit vind ik een enorme prestatie.

Erwin Harmes. Traint altijd hard en veel, met een enorm doorzettingsvermogen.  Hij geeft het niet op!  Ook ruim progressie in 2011!

6 reacties

Opgeslagen onder Nieuws

6 Reacties op “Rustige start

  1. hans

    ZEKER .
    DE NOMINATIE GAAT NAAR JOOST SPRINKHUIZEN WAT MIJ BETREFT
    Reden is duidelijk vermeld door andere stemmer op joost

  2. Henk Jan Wisse

    Ik vind niet dat de beste per se moet winnen…mag ook best de funktie van aanmoedigingsprijs hebben…iemand die inspirerend kan zijn voor andere lopers, dat het allemaal niet zo onbereikbaar is of voor iemand die gewoon ” goed” werk verricht of de nek durft uit te steken.
    Daarom mijn stem bij de mannen naar Jan Roosse. Die durft! En bij de dames: Paola van Gilst. Opvallende verschijning geworden, openhartig interview gegeven en ook nog eens in korte tijd van recreant, naar resultaatloper. Eentje om in de gaten te houden.

  3. Martijn

    Ik zou graag op Joost Sprinkhuizen en Anjolie Engels-Wisse willen stemmen.

  4. Natuurlijk ben ik vereerd als mensen op mij stemmen, maar vorig jaar heb ik mijn mening over deze verkiezing duidelijk kenbaar gemaakt. Stem dus a.u.b. op atleten, die met prestaties voor de andere lopers in Zeeland een voorbeeldfunctie kunnen vervullen. Als je toch je waardering voor mijn initiatieven wilt tonen, kom dan op zondag 22 januari a.s. naar de Jaro Hollandse Hoeve cross in Goes. Dezelfde opzet als bij de kerstcross op de Stelleplas. We beginnen echter een kwartier later, dus om 13.15 uur. Dit heeft te maken met een gemeentelijke bepaling i.v.m. de zondag. Eerst ongeveer 1100 meter voor de allerkleinsten t/m D junior. Daarna de iets oudere jeugd voor de dubbele afstand. Om 14.00 uur de jongens B junioren en alle dames vanaf A junior voor 3,5 km en tot slot om 14.30 uur alle heren vanaf A junior voor 7 km. Het parcours is onverhard. Zo nu en dan moet er wel een geasfalteerd voetpaadje worden overgestoken, maar dat is een kwestie van één stap. Voor de toeschouwers zijn de wedstrijden goed te volgen. Na de finish krijgt iedere deelnemer een prijsje. Voor de winnaars per categorie is er bovendien nog een medaille. Deze worden voor de jeugd op het parcours uitgereikt, zodra de uitslag bekend is. Voor de dames en heren is de medailleuitreiking om ongeveer 15.30 uur in het restaurant van het Sportpunt. Iedereen, die de intentie heeft er een wedstrijd van te maken, kan meedoen. Dus geen lopers met een aangelijnde hond of zoiets, zoals afgelopen zaterdag bij de Wallenloop. Ik moet voor deze loop speciaal een evenementen aansprakelijkheidsverzekering afsluiten en dat kost weer de nodige euro’s extra. We gaan dan echter de problemen en kansen op ongelukken niet opzoeken. Ik hoop dat men daar begrip voor heeft. Hopelijk tot 22 januari a.s., maar als het kan graag voorinschrijven op jacroose@hetnet.nl met vermelding van naam, man of vrouw, geboortedatum, club en anders woonplaats. Nainschrijven kan, maar kom wel op tijd. Voor een volledig programma kun je kijken op http://www.atletiekzeeland.nl.

  5. Patty van Zonderen

    Mijn stem gaat naar Henk Kortlever. Gewoon omdat hij 4.5 maanden na zijn hartoperatie zijn voorgenomen doel, de tankloop op 31 december, gewoon uitgelopen heeft. Daarbij heeft hij, ondanks dat hij hem vanwege zijn gezondheid zelf niet kon lopen, ook dit jaar weer ingezet als vrijwilliger tijdens de kustmarathon.

  6. Liesbeth van der pol

    Natuurlijk gaat mijn stem naar Henk Kortlever! En dat niet alleen omdat hij blijkbaar onverwoestbaar is, maar ook vanwege het feit dat hij onder alle omstandigheden blijft lachen. Samen is dat onverwoestbare humor en dat verdient wel een stem, lijkt me.

Geef een reactie

