2012

door Koen de Vries

Wat gaat 2012 ons brengen? Veel kilometers? Weinig kilometers? Snelle benen? Ik heb ingeschreven voor de marathons van Jeruzalem en Zeeuws-Vlaanderen. Volgend jaar (dat kan dus al over anderhalve dag zijn) komt daar nog de Zeeuwse Kustmarathon bij. Verder wil ik graag meedoen aan de Trail by the Sea (eind februari) en nog wat andere trails. 

De Veluwetrail zou er daar een van moeten zijn. En misschien wel de Trail des Fantomes, de loop met start en finish in La Roche die me dit jaar   voor het eerst liet zien hoe prachtig het is om door de Ardennen te rennen. En Olne-Spa-Olne. Aaaargh, wat is het moeilijk kiezen. Afgezien daarvan is het maar zeer de vraag of dat allemaal gaat lukken. Blessures liggen altijd op de loer. Of misschien wel in een hinderlaag. Voor je het weet heb je er weer een te pakken. Vorige week scheurde er iets in m’n voet tijdens een onschuldig potje pingpong. Hardlopen gaat, maar niet van harte.

Eén ding is zeker: niets is zeker, zei schrijver/dichter Cees Buddingh’ eens. Zo erg is het gelukkig niet. Zo weten we nu al dat het tijdens de tiende editie van de Zeeuwse Kustmarathon op het langste traject over het strand (Vrouwenpolder-Oostkapelle) opnieuw laag water zal zijn. Of zet de klimaatverandering ook deze zekerheid op losse schroeven?

6 reacties

Opgeslagen onder Nieuws

6 Reacties op “2012

  1. Jan

    Tja. het blijft een bloedgevaarlijke sport he , dat pingpongen

  2. Laag water in 2012 prima als dan de temperaturen ook wat lager zijn dat zou geweldig zijn.

  3. koendevries

    Jan, je weet er zelf alles van.
    Wat betreft de temperaturen (en de wind!) valt dan weer veel minder te zeggen Tiny.
    Groet van Koen

  4. Koos Oggel

    Ik mis de Midwintermarathon van Apeldoorn in het rijtje van uitdagingen. Dat was voor ons als oudgedienden DE duurtraining voor een van de voorjaarsmarathons. Lekker door de bossen in een rustig tempotje.
    Koos

  5. Hii Koen,

    Wat leuk dat je de marathon in Jeruzalem gaat lopen! Ik ben net terug uit Israël en Jeruzalem is echt een prachtige stad. Lijkt me heel bijzonder om daar te lopen.

    Ik heb zelf afgelopen vrijdag meegedaan aan de DesertRun in Eilat. Het was een hele mooie ervaring om daar in de woestijn te lopen 🙂

    Grtx Paola

  6. koendevries

    Ha Paola en Koos,

    Paola, als Nederlander heb ik dankzij jou een streepje voor in Jeruzalem. Jij hebt immers de Desert Run gewonnen? ‘k Zag er een leuk filmpje van.
    Koos, die marathon lijkt me ook al wat, maar het is een stuk moeilijker kiezen dan vroeger. Er zijn zo ontzettend veel lopen tegenwoordig. En elke week een verre loop, dat kan mijn lichaam-op-leeftijd niet (meer) aan.
    Groet van Koen

Geef een reactie

