Druk weekendje

door Maurice Steketee
Hardlopend Zeeland is dit weekend weer volop in beweging. Zondag reist er een flinke groep provinciegenoten af naar Nijmegen voor de Zevenheuvelenloop, zaterdag gaan er zo’n 350 lopers Hobbeldebobbelen in Zoutelande, in Zeeuws-Vlaanderen is zaterdag de Erpelkappersloop en dan zijn er donderdag ook nog een stuk of tien Zeeuwen naar de Beaujolais vertrokken om aldaar een marathon te volbrengen. Genoeg keus en voor elk wat wils dus. Zelf sta ik sinds een aantal maanden ook weer eens aan de start van een wedstrijd. De keus is gevallen op de Zevenheuvelenloop.  Samen met een paar collega’s van de PZC proberen we elk jaar mee te doen. Twee jaar terug dreigde ons hardloopuitje in het water te vallen. We namen de trein van negen uur in Middelburg, maar doordat er iemand voor de trein was gesprongen moesten we omreizen. Daardoor kwamen we veel te laat aan bij de start. Sterker nog, de winnaar was al bijna binnen toen wij nog moesten starten. Gelukkig konden we nog plaatsnemen in het langzaamste startvak. Zondag nemen we opnieuw de trein van negen uur. Hopelijk blijft de chaos ons dit jaar bespaard. Ook dit jaar doen weer tientallen Zeeuwen mee aan de Zevenheuvelenloop en niet de minsten. Zo kwam ik op de startlijst onder meer de namen tegen van Michel Schrier, Tim Pleijte, Erwin Harmes en Anjolie Engels. Ook Kustmarathonwinnares Ilonka van den Hengel is van de partij. Maar de opvallendste naam is natuurlijk die van Haile Gebrselassie. En daar sta ik toch maar mooi mee aan de start. Samen met 31.999 andere atleten. Dat is bij de meeste andere sporten toch ondenkbaar.

9 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

9 Reacties op “Druk weekendje

  1. Toeval als ik je zou treffen tussen 32000 deelnemers!

  2. Boudewijn

    He Maurice,

    Je moet durven.. met de trein gaan. Dat is, naar wat ik van anderen begreep, toch ieder jaar wel weer problematisch. Ook zonder ongevallen..
    Vorige jaar met de auto en dat is mij prima bevallen, dit jaar weer.

    Het ziet ernaar uit dat het uitstekend hardloopweer zal worden. Misschien tot Nijmegen..

  3. Sjaak Sinke

    Maurice,
    Kennelijk de trein niet gemist, maar wel lang moeten wachten voor de start: brutotijd 2,04,16 en nettotijd 1.13.21 op de 7552e plaats.
    Proficiat

  4. Hans B.

    En hoe ging de reis in 2010? Wel vlekkeloos?

  5. Etienne

    Maurice, je was dus netto slechts 1 seconde voor mij, maar staat uiteindelijk wel 10 plaatsen hoger, proficiat.
    Ik vond het een mooie loop, lekker weertje, en de ‘heuvels’ erg meevallen
    Enne…: trein Goes-Nijmegen ging prima, zowel heen als terug!

  6. Boudewijn

    Vandaar dat ik Maurice niet zag.. Ik moest een stuk korter wachten totdat ik van start mocht, uiteindelijk mijn tijd van vorig jaar verbeterd.

    @Etienne
    De heuvels vallen wel mee, toch leken ze vorig jaar een stuk steiler.
    Met grote aantallen deelnemers resulteert een klein verschil in tijd in een groot verschil in de uitslagenlijst.

  7. Gefeliciteerd met jullie tijd Boudewijn en Etienne. Het was inderdaad een mooi dagje op een prachtig parkoers!

  8. Jan Kees

    De trein op de terugweg naar het noorden was minder succesvol: wij moesten in Dieren eruit en wachten tot het traject richting Zutphen vrij was. Déjà vu van 2 geleden…
    Verder wel heerlijk gelopen. Zag in de verte nog een ZKM-shirt 2011 lopen. Tegen mijn collega: “Kijk, zo één heb ik óók, van de Kustmarathon” (met gepaste trots!).

  9. Jan

    Hee Jan Kees, Had jij dan niet je kustmarathon shirt aangetrokken bij je ‘looptourtje’ over de 7 heuvels in Nijmegen? Je had nog wel keuze uit 2 KM shirts!

Geef een reactie

