New York

door Maurice Steketee
Met enige weemoed zag ik zondagmiddag op Eurosport wat flitsen (ik was aan het werk) van de marathon van New York, de koning onder de marathons, voorbijkomen. Twee jaar geleden heb ik ‘m gelopen en wat  was ik jaloers op die tienduizenden mensen die daar liepen. Om daar tussen te lopen is een onbeschrijflijk gevoel. Oke, het is erg druk, en soms word je in de mensenmassa wat afgeremd, maar de aanmoedigingen van die knotsgekke Amerikanen (slechts een paar miljoen) langs het parkoers geeft je vleugels. Een ding is zeker, ik wil ‘m ooit zeker nog een keer lopen.  Ik weet van heel veel collegalopers dat ze dat ook wel eens willen dus wellicht kunnen we een keer met een hele Zeeuwse delegatie naar New York afreizen. Zou toch leuk zijn als we daar met een paar honderd man met Zeeuwse vlag in de hand het Amerikaanse volkslied zouden meezingen. Ik beloof u bij deze vele kippenvelmomenten. Over mijn tijd was ik twee jaar terug niet zo tevreden. Ik liep net boven de 4 uur. Na vandaag weet ik dat die tijd toch niet zo heel slecht is, want Edwin van der Sar was zondag bijna een kwartier langzamer dan dat ik was. Snelste BN’er was ook dit jaar weer prins Pieter-Christiaan. Ook Beau van Erven Dorens, Toine van Peperstraten, Ruud de Wild en Graeme Rutjes liepen de marathon uit.

3 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

3 Reacties op “New York

  1. jan van doorn

    Het moet een prachtige ervaring zijn om daar mee te lopen. Ook voor mij is het een grote wens NY marathon een keer mee te doen. Helaas… mijn te minimaal gevulde spaarpot staat een dergelijke hardloopuitspatting in de weg. Zou de OCCUPY beweging gestart op Wallstreet USA inmiddels uitgezwermt over de hele wereld inclusief het damrak in Amsterdam voor mij ook mogelijkheden bieden om daar ooit een keer aan de start te staan? Of… zou de grote delegatie BN-ers die jaarlijks in NY aan de start verschijnt minder bedeelde landgenoten sponsoren?

  2. Jan B.

    Ook ik heb een kriebel in de buik bij het zien van de beelden van de NY marathon. Absoluut een aanrader. Mij kun je noteren voor de Zeeuwse delegatie, In 2013 ?

  3. Igna Becks

    hey Maurice,
    Vorig jaar liep ik in NY en ook ik had afgelopen zondag kippevel toen ik zat te kijken, de week van de NY marathon is een week die ik graag een keer overdoe.
    Lijkt me heel leuk om met een grote groep te gaan, 2013 lijkt mij ook prima, dan kan ik vast gaan sparen.

Geef een reactie

