Vijf uur lang genieten

door Christian Jobse

We waren prima op tijd en konden zo vanaf het terras op het sportcentrum iedereen binnen zien komen. Wat was het al warm zeg. Doelstelling om onder de vier uur te blijven had ik al lang uit mijn hoofd gezet, gewoon gezond aankomen in Zoutelande en genieten van het mooie parkoers, het publiek en de sfeer. Met twee handremmen erop vertrokken uit Burgh.

Op de pijlerdam nog een klein beetje verkoeling van de wind. Ik wist echter dat het op strand zwaar zou worden en heb bewust ‘met ingehouden pas’  gelopen. Op strand stond de familie inclusief kinderen. Uiteraard hebben Ivan en Isabel nog een klein stukje meegelopen, toen gauw verder richting halve marathon punt. Dit passeerde ik rond 2.18.

Rustig richting de Piraat en veel drinken. Veel bekenden bij de Piraat, nog nooit zoveel publiek op het strand gezien wat  een sfeer! Stukje door het bos en op naar de Mantelinge, daar trof ik onze familiefotograaf Jan van Ouwerkerk. Het was erg warm daar, ik kon nog goed lopen. Het was mijn bedoeling om niet bij Domburg al stuk te zitten, dit is geslaagd. Op de Zeedijk bij Westkapelle stond Femke met bouillon – heerlijk – en de kinderen natuurlijk, ‘doorlopen papa!’ 

 Ter hoogte van de tank kreeg ik last van mijn maag, waarschijnlijk toch teveel gedronken, hierdoor dus ook stukjes moeten wandelen richting Zoutelande. Wat lag het strand bij Zoutelande er slecht bij zeg, iedereen was aan het wandelen, van hardlopen was hier geen sprake. Op de boulevard bij Zoutelande konden we dan het laatste stukje weer rennen (daar hadden we immers voor ingeschreven), dan vergeet je de steken in je maag snel en voor je het weet loop je met twee kinderen over de finish in de Langstraat.

Wat was het weer een fantastische editie, net onder de vijf uur gelopen. Vijf uur lang genieten van het parkoers, trouwe supporters, het vele publiek en de uitstekende verzorging onderweg. Jammer dat het inschrijfformulier voor 2012 nog niet klaar lag, anders had ik het meteen in kunnen vullen. Tot volgend jaar allemaal!

Christian Jobse in actie in de buurt van Oostkapelle. foto Jan van Ouwerkerk

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lezersreacties, Nieuws

Geef een reactie

