Stik’eêt!


Door Maurice Steketee
Hij is bekend, de titel van het Kustmarathonboek 2011. ‘Stik’eêt!’, luidt de
titel. En dat was het. Langs deze weg willen we iedereen bedanken voor het
insturen van suggesties voor het boek. We hebben er tientallen gehad dus het was zeker geen gemakkelijke keus. Het was niet te doen om iedereen persoonlijk een mailtje terug te sturen. Uiteindelijk is het dus ‘Stik’eêt!’ geworden. De
titel is kort maar krachtig. Voor de mensen van buiten Zeeland; het betekent hartstikke warm! Het kiezen van de juiste titel was geen gemakkelijke opgave, maar het zoeken naar de juiste foto voor de cover kostte nog meer tijd en energie. Duizenden foto’s hebben we gehad maar er was eigenlijk maar één foto die aan alle voorwaarden voldeed. Verder hebben we ook heel veel lezersverhalen gehad. We plaatsen ze allemaal op het blog en een aantal komt ook in het boek. Zodra het boek te betsellen is via onze webshop leest u dat natuurlijk als eerste op dit blog. Het komt ook in verschillende boekhandels te liggen. Na ‘D’n allerzwaersten’ en ‘Blie da’k er bin’ is er nu dus Stik’eêt!.

5 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

5 Reacties op “Stik’eêt!

  1. Jan B.

    Passende titel. Prachtige foto vam Wim Sparr. als ik het goed zie.
    Achtergrond het kunstwerk “De Kathedraal” van Marinus Boezem en de Oosterschelde kering.
    IK ben benieuwd naar de verhalen.
    Jan B.

  2. Wat een mooie plaat en toepasselijke titel.

  3. jan van doorn

    Prachtige cover en een passender titel is niet denkbaar. Ik kan niet wachten tot het boek me de verhalen en foto’s prijsgeven zal. En als ik het uit heb krijgt het net als zijn twee voorgangers een passende plaats in mijn boekenkast om er nog vaak in terug te bladeren en te lezen. Al was het alleen maar om mezelf de spirit en inspiratie te geven om volgend jaar weer deelnemer te zijn (dit jaar stond ik met het zweet op mijn bol langs de kant te supporteren).

    Limburgse, Twentse, Belgische, Duitse en alle andere deelnemers uit den lande wat is de vertaling naar jullie streek taal van deze Zeeuwse tilel Stik’eêt! ??? Lezen we jullie vertalingen op dit blog? En hoe is jullie vetaling —Volgend jaar ben ik er weer bij– ?

  4. Rik

    Goed bedacht, geweldige titel en foto op de voorkant

  5. Eric Timmer

    @Jan van Doorn : Gluujent heite! (oost-veluws). Uutloper uut Voassen.

Geef een reactie

