Ik heb het gehaald!

 door Jan-Kees Schakel uit Enschede

,,Tot aan de volgende helling loop ik, daarna mag ik even wandelen”. Ik probeer mezelf een doel te stellen maar het woord “wandelen” zorgt er
spontaan voor dat mijn lijf gaat wandelen in weerwil van wat mijn hoofd denkt… Ik ben de 30 km gepasseerd en het is zwaar, warm, dorstig. Mijn
lijf is moe, mijn schouders stijf en ik ben kletsnat van het zweet. Maar het komt niet in me op om uit te stappen. Doorgaan, naar Het Kanon, daarna
nog de laatste loodjes.

’s Ochtends fris en vol goede moed vertrokken. Halve marathonpunt behoorlijk bereikt. Maar daarna: eindeloos strand, warm, geen zuchtje
wind, zonder water, woestijn. Vorig jaar was het toch niet zo ver? 

Ik kom de Zoutelandse duinen uit. Hoog water, peuters voor mijn voeten op de vloedlijn, kuierende toeristen, ik strompel rond zandkastelen en daar: op de dijk mijn broer! Dat doet goed, verderop Jan, mijn zwager: ik krijg vleugels! Mijn schoonmoeder van 81 staat boven op een bank te juichen, dochters met vrienden, vrouwlief… en dan onder de poort door: ik heb het gehaald!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lezersreacties, Nieuws

Geef een reactie

