Laatste week

 door Bas Basten

Zo, een week van rust is aangebroken. Dat is, zeker wat de ervaren lopers me verteld hebben, misschien nog wel het belangrijkste in de voorbereiding van de marathon. Daarom zal ik deze week ook mijn eigen weg volgen en hooguit twee keer een half uurtje wat loslopen, meer niet.

Zondag heb ik nog een allerlaatste testje gedaan. Ik kon het niet laten om toch nog een klein wedstrijdje mee te pikken (sorry Henk), al is het dan alleen maar voor het wedstrijdgevoel. Mijn doel was dan ook lekker ontspannen warming-up, (zo’n 5km), de wedstrijd lekker relaxed lopen, in een lekker ritme, zonder te versnellen en druk om voor een podiumplaats te lopen, om daarna nog een klein stukje uit te lopen.

Zo ben ik ook de wedstrijd ingegaan, lekker ontspannen en genieten van het mooie weer. Ik liep dan ook op halve kracht en was dan ook totaal niet moe. Mijn gemiddelde tempo’s op trainingen liggen veel hoger. Mijn tijd: 17.52 min. Hoe deze week er dan uitziet voor mij? Op maandag lekker fris op ’t fietske naar het werk (13 km heen, 13 km terug), oh ja, ook nog werken tussendoor. ’s Avonds lekker tv kijken (Voetbal International) en dan het bed in. Dinsdag een vrije dag, die ik in alle rust heb doorgebracht, lekker ontspannen niks doen, en ’s avonds heb ik nog een half uurtje de beentjes losgelopen.

Woensdag weer een werkdag en dan in de avond naar de m’n trainingsmaatjes van de woensdaggroep kijken op de baan. En dan begint voor mij op donderdag al het marathonweekend. Of zoals in voetbaltermen, een laatste besloten training, met tactische bespreking. En dan op vrijdagmorgen zullen we gezamenlijk met de Lopersgroep vanut Velden vertrekken richting Zoutelande.

Zo nu lekker wat bankhangen en op tijd naar bed. Een vereiste deze week. Zodat ik zaterdag uitgerust aan mijn debuutmarathon kan beginnen. Ik kijk er echt naar uit en ben van plan om me daar van mijn beste kant te laten zien.

1 reactie

Opgeslagen onder Lezersreacties, Nieuws

Een Reactie op “Laatste week

  1. Altijd een moeilijke week vind ik die 5 dagen voor een marathon. En de kunst is om je kalm te houden goed te eten en veel te drinken. Al waren de vorige trainingsweken nog zo zwaar, die laatste week moet maar snel omgaan. Met een boogje om verkouden collega’s lopen op het werk, want je moest eens een virusje te pakken krijgen zo net voor marathonday. Nee,…..ik haat altijd die laatste week, maar we zijn er bijna. 🙂

    Iedereen veel succes zaterdag

Geef een reactie

