De verzorger

door Claudia van de Ketterij

Wie is heeft er meer last van zenuwen voor de Kustmarathon, de marathonloper of de verzorger op de fiets? Mijn man (de loper) is goed voorbereid, netjes alle lange duurlopen gedaan, de Kustloop vond hij ’n drama, dat dan weer wel, maar dat vonden er meer dit jaar. Tijdens de duurlopen gelletjes geprobeerd, drankenposten onderweg, bananen, water, sportdrank en pannenkoeken, alles perfect volgens het boekje.
Maar ik dan? Trainingsschema’s, boeken, tips op internet, noem maar op maar allemaal over het lopen. Maar die verzorging onderweg dan, daar maak ik me zorgen om. Meefietsen op het parkoers kan niet, ja ’n stukje maar met mijn transportfiets  over ’t strand of de duinen op is geen optie. Bij iedere 5 km een drankenpost dat wel, maar z’n gelletjes dan, en extra water of ’n banaantje en niet te vergeten m’n magic-pannenkoeken…

Ben ik wel op tijd op de juiste plaats of mis ik hem net en moet ik weer rennen naar mn fietsje om snel snel naar de volgende plaats te gaan? (Dit was namelijk tijdens de Kustloop het probleem, 5 km voor het einde kreeg hij z’n eerste watertje van mij).
Slapeloze nachten krijg ik ervan, Spaans benauwd, maar niet teveel laten merken natuurlijk, thuis alles rustig houden, goed eten en drinken van de week en rust houden.
Het aftellen is begonnen, spannend hoor, vorig jaar m’n eerste keer Ladiesrun, ook zo zenuwslopend de dag zelf, ja zal toch wel aan mij liggen ja.
Maar we gaan vooral genieten, van weer een fantastisch sportief weekend.

Iedereen veel succes en plezier!

2 reacties

Opgeslagen onder Lezersreacties, Nieuws

2 Reacties op “De verzorger

  1. Loopt hij met een iPhone o.i.d. ? Dan kan je m volgen via de app. Trackr. Erg handig. Verder niet getreurd want er staat geen wind. Mijn fietser kon in 2009 ( de beruchte ) mij niet bij houden. Ik was eerder op het 15km punt. Nu zal je dat probleem niet hebben.
    Succes! Vrijdag en zaterdag.

    Ik ga ook lekker kijken en bereid me voor op de marathon van Eindhoven op 9 okt.

    Sjacco

  2. Sarijke Aerts

    Claudia, leuk hoor dat jij de andere kant van de marathon belicht. Ik weet van mijn familieleden dat ze ’s avonds net zo moe (of nog meer) zijn als ik van het rennen, tegen de wind in fietsen, aan alles denken enz. Mijn vriendin is zelfs een keer omgewaaid (storm 2009) omdat ze zo lang op mij moest wachten en er helemaal dizzy van werd.
    Maar weet dat je super gewaardeerd wordt en als loper merk je niet ineens dat jullie zo je best moeten doen, jullie staan er gewoon. Geniet er morgen ook van en hopelijk staat er tzt ook iemand voor jou klaar. Vast wel!

Geef een reactie

