Dokter Barentsen

En weer een Kustmarathonverhaal van een lezer. Inzenden naar kustmarathon@gmail.com
door Henk Barentsen
Voor de 9de keer loop ik de Kustmarathon en ik sta voor de 25ste keer aan de start van een Marathon ( 14 x Rotterdam; 1 x Amsterdam en 9 x Kustmarathon). Ik loop al vanaf begin juni met een blessure aan de achillespees van mijn linkerbeen. Opgelopen tijdens de vakantie in Kroatië. Loopschoenen mee en vanuit het appartement gelijk van die korte steile klimmetjes.

Blessure opgelopen, maar toch door gaan. “Dokter Barentsen” dacht dat het een spiertje was bij de achillespees en niet de achillespees zelf. Na de vakantie toch naar de fysio (Ron Verkerk van de Balans in Souburg) en hij stelde vast dat het wel degelijk de achillespees was. Rusten en oefeningen doen. Niet lopen. Inmiddels was de maand juli begonnen en ook de voorbereiding voor de Kustmarathon kwam in zicht. Veel op de crosstrainer en fietsen. Via de loopband ben ik in augustus weer stukjes gaan lopen op het asfalt. De irritatie ( ik sprak niet over pijn!) bleef en ik haalde een gemiddelde snelheid van 9,5 km.

Soms tegen beter weten, was ik voortdurend bezig met 01 oktober 2011. Hoe gaan we dat doen? Ik wil deze marathon lopen. in welke tijd dat maakt mij voor deze marathon niets uit. Hoewel het wel verantwoord moet blijven en er rekening mee moet houden dat ik de maandag na de marathon gewoon op vakantie kan. Meegedaan aan de halve marathons in Burgh-Haamstede en Vrouwenpolder en in mijn eigen tempo deze halve tochten volbracht ( met irritatie/pijn). Heuvel/duintrainingen heb ik zoveel mogelijk vermeden. Eén keer de Hoge Hilt en de KM-duinen op 01 oktober is meer dan genoeg. De laatste twee weken gaat het steeds beter.

De irritatie blijft maar wordt meer en meer dragelijk en vandaag heb ik vijftig minuten en een gemiddelde van 10,6 per uur gelopen. Ik ben blij dat ik mijn startnummer niet op het startnummerovernameprikbord heb gezet en dat ik op 01-10 het Zeeuws sportief hoogtepunt van het jaar van nabij mag meemaken.  Met twee nieuwe supporters (mijn beide kleinzoons) erbij en voor het eerst in een marathon samen met mijn zoon (nummer 1000) hoop ik dat het weer iets onvergetelijk wordt.  Voor deze editie hoop ik op weinig wind en een aangenaam zonnetje. Dan is er veel volk en wordt ik “gedragen” naar de finish. Op naar de tien!!

3 reacties

Opgeslagen onder Lezersreacties

3 Reacties op “Dokter Barentsen

  1. Anton van Daalen

    Hoi Henk,

    ik zal je waarschijnlijk niet meer zien op het station deze week, dus wens ik je op deze manier alvast veel succes, sterkte en wind mee (hoewel, dan kan het ook te warm worden) op 1 oktober. Zorg ervoor dat je deze editie ook weer volbrengt, dan blijf je in ieder geval op je eigen lijst met alle uutlopers staan. Volgende week zullen we wel weer een keer samen oplopen in Roosendaal en meestal is dan het loopje te kort om elkaars belevenissen aan te horen.

    Groeten,
    Anton

  2. hanno

    Best Henk
    Zie dat je vlak bij me in alle Uutlopers overzicht staat en ja ik ga zaterdag a.s. ook weer mijn beste beentjes voorzetten.. Laat vakantie gehad dus maar 3 weken om echt te trainen, dus 2 x lange duur en verder wat interval dat moet het zijn. Was vorig jaar ook zo en ging ook lekker dus hoop ik weer op. Wens je heel veel sterkte en suc6 zaterdag, hoop dat je het red, ervaring heb je voldoende, enkel met die blesuure nog wat geluk nodig..
    Veel plezier alvast,
    Groeten
    Hanno de Hoon / Terneuzen

  3. Gerard Rommers.

    Hallo Henk, 24 marathons gelopen, `t is niet niks. Ik hoop je te zien in Zoutelande en hoop dat je er volgend jaar voor de 10de keer weer bij ben..
    Jammer Henk ik ben te laat begonnen met dat gedraaf en je kunt de tijd niet terugzetten. (alhoewel in Zwitserland met de deeltjes versneller)
    Veel sterkt, Gerard Rommers.

Geef een reactie

