Duurlopen

 

door Koen de Vries

Zin in een langeduurloop met een groep? Dat je op de woensdagavonden met AV’56 op pad kunt, is inmiddels wel bekend. Maar er is meer. Er zijn ook op zaterdagen lange duurlopen. Een van de loopgroep van Anton en Anjolie Engels en een van de loopgroep van Wil de Nooijer en Mauricio Gonzalez. Beiden trainen 32 kilometer op het Kustmarathonparkoers van Neeltje Jans naar Zoutelande.

De loopgroep van Anton en Anjolie Engels gaat zaterdag 17 september op pad voor een duurloop van Neeltje Jans naar Zoutelande. Goed voor zo’n 32 kilometer. Er wordt in verschillende groepjes gelopen, zodat iedereen in zijn eigen tempo kan trainen. Ook zijn er onderweg drankposten. Start is om 9.30 uur.
Meer informatie op www.fysiotherapiezeeland.nl/nieuws.html

De loopgroep van Mauricio Gonzalez en Wil de Nooijer van fysiofitness De Driehoek traint een week eerder (zaterdag 10 september) op hetzelfde traject. Ook zij hebben drankposten, diverse groepjes etcetera. Deze, meestal grote groep start om 9.00 uur.
Bij beide groepen is iedereen welkom!

Voor de lopers die voor aanstaande zaterdag nog wat zoeken: om 9.30 uur vertrekt bij de praktijk van Anton en Anjolie Engels (Abeelseweg 27 Middelburg) een groep voor een training van 28 kilometer.

 

Advertenties

1 reactie

Opgeslagen onder Nieuws

Een Reactie op “Duurlopen

  1. Geertje Huurman

    Dan ook nog even iets op voedingsgebied!
    Nu de kustmarathon trainingen weer in volle gang zijn, wil ik graag nog even het volgende kwijt. We houden ons in deze periode vooral bezig met lopen. Lange duurlopen, tempoduurlopen, hartslagmeters enz. enz. Wat nogal eens over het hoofd wordt gezien is ons voedingspatroon. Misschien wordt er gedacht dat eten tijdens deze periode alleen belangrijk is voor de echte…..de wedstrijdlopers of (top)sporters. Ook voor de “gewone” loper zoals de meeste onder ons is het eet en drinkpatroon in de voorbereidingsperiode en tijdens de marathon erg belangrijk. Het kan zelfs zó belangrijk zijn dat het bepalend is voor het wel of niet uitlopen van de marathon. Een goed samengestelde dagelijkse voeding is een belangrijke voorwaarde voor sportprestaties. Als de voeding te weinig vitamines en/of mineralen, de verhouding tussen de energieleverende stoffen als vetten en koolhydraten niet goed is kan dit problemen opleveren. Er kunnen maag-darmklachten ontstaan tijdens het lopen of sporters kampen met onder of overgewicht.
    Vaak is het geen onwil, sporters willen wel een goede voeding gebruiken, maar vaak weten we niet wat de juiste keuze is. Voor deze mensen wil ik mijn hulp aanbieden. Soms is met wat kleine aanpassingen een goed resultaat te bereiken.
    Dus……………. heb ik voor jullie een mooie aanbieding!!!
    Voor 50 euro bied ik mijn begeleiding aan tijdens de trainingsperiode naar de “kust”marathon toe. Ik kijk naar jouw eetpatroon en geef zonodig wat tips en advies. Samen met de juiste training kan dit leiden tot het uilopen van de marathon zoals jij dat graag wilt.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s