Aftellen

Door Maurice Steketee
Nu m’n vakantie er bijna opzit, wordt het de hoogste tijd om hier weer eens wat van me te laten horen. Net als bij veel andere lopers is het wegstrepen van dagen begonnen. Aan alles is te merken dat de Kustmarathon er aan zit te komen. Dit weekeinde was ik nog in Zoutelande en ik kwam de ene na de andere hardloper tegen. Vermoedelijk allemaal aan het trainen voor de Kustmarathon. Zaterdag was er zelfs een hele delegatie uit Limburg naar Zoutelande afgereisd. De Limburgers hadden de auto in Zoutelande geparkeerd, waren met de bus naar de stormvloedkering gegaan, daar uitgestapt en vervolgens teruggelopen naar Zoutelande om daar bij de plaatselijke horeca het hele gebeuren te evalueren.
Over m’n eigen voorbereiding kan ik kort zijn. Ik lig niet bepaald op schema. De komende weken moet blijken of ik nog op tijd in conditie ga raken, maar ik hou met het ergste rekening. Ik ben er achter gekomen dat één marathon in het jaar voor mij meer dan voldoende is. Nadat de Kustmarathon van 2010 was afgelopen, begon vlak daarna al het trainen voor de marathon van Rome, waar ik eind maart aan de start stond. En eigenlijk moet je dan vlak nadat je die hebt gelopen alweer beginnen met de voorbereiding op de Kustmarathon. Het is voor mij allemaal een beetje te veel van het goeie. Je merkt het aan de kleine blessuretjes die je krijgt. Niet ieder lichaam is gebouwd voor meerdere marathons in een jaar. Maar goed, het is nog geen 1 oktober.
Mocht ik zelf niet mee kunnen lopen dan ben ik uiteraard toch het hele weekeinde in Zoutelande aanwezig. Ik wil geen seconde van het hele spektakel missen. Het lijkt me erg leuk om het evenement vanaf de zijlijn te bekijken, wellicht als verslaggever voor de krant. En natuurlijk mooie verhalen maken voor het derde Kustmarathonboek dat er komt. Ik kijk er nu al naar uit! De komende anderhalve maand staat bij mij in het teken van de Kustmarathon. Bij u ook?

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Geef een reactie

