Valpartij

Door Maurice Steketee
Daar lag ik dan, na nog geen 50 meter. Het was me tot nog toe altijd gelukt om overeind te blijven tijdens het hardlopen, maar gisteravond tijdens de Stratenloop van Zoutelande ging het dan toch mis, vlak na de start. Knie open, pijnlijke elleboog, einde verhaal dus. Ik heb de drie rondjes nog wel uitgelopen, maar echt lekker ging het niet. En dat allemaal door die ongelukkige valpartij. Het was behoorlijk dringen bij de start. Na zo’n vijftig meter ging de loper die voor mij liep hard onderuit. Hij werd vanachter aangetikt vertelde hij na afloop. Uiteindelijk viel hij over een stenen opstapje voor een voordeur op z’n gezicht. Ik kon geen kant meer op, want rechts waren huizen, links tientallen lopers en achter me kwam ook nog een hele stoet. In volle vaart viel ik over m’n collegaloper heen. Verschrikt keek ik meteen achterom omdat ik bang was dat ik onder de voet zou worden gelopen of dat er nog meer zouden vallen. Uiteindelijk viel dat gelukkig mee en kon ik vrij snel m’n weg vervolgen. Voor de andere valler gold dat helaas niet. Hij moest na een rondje uitstappen en zich laten behandelen bij de EHBO.  Een ongeluk zit in een klein hoekje bleek maar weer eens.
Volgend jaar wordt het parkoers van de Stratenloop van Zoutelande zeer waarschijnlijk aangepast. Het is de bedoeling dat er dan weer bovenlangs over de boulevard wordt gelopen. Komende woensdag is de tweede Stratenloop in Domburg.

2 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

2 Reacties op “Valpartij

  1. Edwin

    Beterschap beiden. Hoop dat jullie snel herstellen. Starten in het smalle straatje was gisteren niet handig. Wanneer parkoers weer bovenlangs gaat zijn we hier in ieder geval van verlost. Tot woensdag weer!

  2. Sjaak Sinke

    Maurice,
    Loop zaterdag 18.30 uur mee in de Patrijzenloop over 3.5 km, 7 km en 10 km. Daar is het jammer genoeg voor Leonie Ton en Joke de Koster nog niet zo druk en is de kans op valpartijen veel minder

Geef een reactie

