Even bijpraten

door Koen de Vries

Ik was vanmiddag weer eens op bezoek bij Anton Engels, de fysiotherapeut. Maandag liep ik als test een stukje, maar het was geen succes. Eerst tien minuten hard, toen een paar minuten wandelen, daarna weer tien minuten hard en weer een paar minuten wandelen. Toen begon ik alweer het een en ander te voelen: geen pijn, meer de aanwezigheid van ‘iets’. Na weer vijf minuten lopen moest ik het voor gezien houden. Daar had je die zeurderige pijn alweer, die bij doorlopen zou uitgroeien tot een stekende pijn met scheuten naar alle uithoeken van m’n rechterbeen.  

Anton Engels bekeek mijn onderstel nauwkeurig, ik hoorde hem ‘tsjongejonge’ mompelen toen het over beenlengteverschil ging en hij was verbaasd dat er zo weinig elastiek in m’n gewrichten zit. En toen drukte hij op een botje rechtsonder in mijn rechterknie waarvan ik even moest jodelen.  Wat een pijn! De conclusie was dat het herstel van mijn runnersknee heel erg langzaam gaat.

We hebben besloten dat ik de komende drie weken niet hardloop, oefeningen doe en dat Anton een paar keer de spieren in mijn rechterbeen en rechterbil onderhanden neemt. Fietsen mag ik wel en ga ik dus ook veel doen. Mocht er dan nog geen vooruitgang zijn, dan kan ik altijd nog een spuitje krijgen. Nee, geen euthanasie, daarvoor is de kwaal niet erg genoeg. Wel iets met een beetje, toe, hoe heet dat spul nou ook al weer.  Op 18 juni is de PZC Familieloop. ‘k Zou graag meedoen, maar de kans erop lijkt me klein.

3 reacties

Opgeslagen onder Nieuws

3 Reacties op “Even bijpraten

  1. Sjaak Sinke

    Koen,
    Het zou jammer zijn wanneer je niet kunt meedoen met het PZC-team.
    Helaas is er van de HZ ook niets meer vernomen na het artikel met Walter Houtzager over deelname bij de teamloop. Het aantal teams is overigens toch bedroevend laag voor de bedrijvenloop op 18 juni in Vlissingen

  2. Walter Houtzager

    Inschrijven PZC loop HZ studenten SBE opleiding.
    Ongeveer 40 studenten van de opleiding Sport en Bewegingseducatie van de Hogeschool Zeeland gaan op 18 juni 2011 meedoen aan de PZC familieloop. Dit om een een groot sportevenement in Zeeland te “ervaren” en om een ervaring op te doen met een “duursport” (aerobe activiteit).
    De complete “club” schrijft zich op de dag zelf in.

  3. Bart en Hanneke v.d. Warf

    Ha die Koen!

    Even een berichtje uit Sevilla in Spanje waar wij momenteel op een camperplaats bivakkeren. Het weer is hier uitstekend, lekker warm en beloofd nog warmer… Jammer dat je niet mee kunt doen aan de PZC familieloop maar er komen er vast nog vele anderen waaraan je wel mee kunt gaan doen. Voorlopig even rustig houden en wie weet loop je binnenkort weer als een kievit! Sterkte en hartelijke groeten van Bart en Hanneke

Geef een reactie

