Heerlijk hardloopweer

door Maurice Steketee
Hoewel het bloggen er de afgelopen dagen een beetje bij ingeschoten is, gaat het met het hardlopen de goeie kant op. Zo goed zelfs dat ik op maandag, dinsdag en vanavond een (klein) rondje heb gedaan. Zeker vanavond was het heerlijk hardloopweer. De thermometer gaf om negen uur ’s avonds nog 21 graden aan.  Ik had er voor gekozen om weer eens over het bolwerk te lopen. Hoewel er al weken nauwelijks een druppel water is gevallen, staan de bomen en planten er verrassend genoeg nog prachtig bij. Bovendien zijn ze van de gemeente bezig om nieuwe kiezels te leggen, waardoor het pad weer een stuk beter begaanbaar is. Ik was niet de enige die het idee had opgevat om nog een rondje te doen. De ene na de andere hardloper kwam ik tegen. Zouden ze net als ik allemaal in training zijn voor de PZC Familieloop? Wie daar trouwens nog aan mee wil doen moet er snel bij zijn. De inschrijving sluit donderdag (vandaag). Inmiddels hebben zich al meer dan 800 lopers aangemeld voor dit evenement dat op 18 juni in Vlissingen plaatsvindt. Vooral de laatste dagen loopt het storm.
Maar eerst krijgen we op vrijdag 10 juni de Stadsloop in Middelburg nog. Ook dat is een aanrader voor de hardloopliefhebber. En misschien ga ik ook nog op hemelvaartsdag meedoen aan de Stadsloop in Biervliet. Schijnt ook erg gezellig te zijn!

13 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

13 Reacties op “Heerlijk hardloopweer

  1. domburg

    Vrijdag 27 mei is de Domburgloop, deze willen wij graag onder de aandacht brengen.
    Helaas worden hier alleen wedstrijden genoemd als de bloggers zelf ergens een keer aan deelnemen.

    Voor inschrijven kan niet meer, maar …….
    Na inschrijven kan vanaf 18.30 uur in ons clubhuis aan de Roosjesweg te Domburg.
    De start is om 19.30 uur (8 en 12,5 km).
    Wandelen is ook mogelijk. Start tussen 19 en 19.30 uur.

    We gaan over de Hoge Hill, bekend van de hier vaak benoemde Kustmarathon.

  2. “Helaas worden hier alleen wedstrijden genoemd als de bloggers zelf ergens een keer aan deelnemen!!!” Een beetje misplaatste opmerking van Domburg. Anderen hebben op de blog kustmarathon volop de gelegenheid gekregen om reclame te maken voor hun loopevenementen en een paar weken geleden was er nog een verhaal over voorjaarsloopjes. Of we als lopers echt zitten te wachten op nog een loop in de omgeving van Domburg, is iets anders. Niets tegen Domburg – ik ga er al jaren op vakantie – maar al deze loopjes beginnen toch wel veel op elkaar te lijken. Alleen de stratenloop door het centrum in juli is anders, maar dat is dan ook een echte wedstrijd. De rest van mijn betoog bespaar ik jullie, want trouwe lezers weten wel hoe dat ongeveer verder gaat.

  3. Sjaak Sinke

    Gelukkig al 97 voorinschrijvingen van atleten die wel komen voor de Domburgrun, en dat zijn er net zo veel als er vorig jaar gefinisht zijn.
    Met nog een stuk of 50 er bij zal de organisatie zeker blij zijn.

  4. Jan Roovers

    Hoi Jan,

    Het komt inderdaad vreemd over van Domburg. Je kan het op verschillende manieren lezen. Ik ben even teruggebladerd naar Voorjaarsloopjes, maar daar worden alleen maar loopjes genoemd waaraan de schrijver zelf deelneemt. Dus ik snap wel wat Domburg bedoelt.
    Wanneer kon je dan loopjes promoten? Dat is me ontgaan.
    De schrijver gaat van de griffioenloop via de pzc loop naar de stadsloop. Louter wedstrijden die hij zelf loopt. Dat mag, het is zijn blog.
    Maar dit blog kan meer scoren als ze meer out of the box denken of mededelen over (andere) wedstrijden. De laatste tijd zijn er vrijwel geen nieuwe items meer. Het is dagen/weken stil op dit blog met items. Lijkt me een open kans om meer wedstrijden te noemen en zo weer meer lezers te trekken. Ik log soms dagen achter elkaar in, maar nieuwe items zijn er nauwelijks. Wordt er een keer verwezen naar een agenda of andere loopjes, dan wordt het weer aantrekkelijk.
    Ik bedoel: promoot meer wedstrijden in de buurt dan de wedstrijden die je zelf loopt.
    Ik denk dat Domburg dat ook zo heeft bedoeld.

  5. Boudewijn

    Misschien heb ik niet goed gekeken, maar ik kan op hardloopkalender noch op atletiekzeeland iets over een hardloopwedstrijd in Domburg vinden, in ieder geval niet op 27 mei 2011.

    Een evenement onder de aandacht brengen is niet moeilijker dan een mailtje sturen naar het adres wat rechts bovenaan deze pagina te vinden is. Ik ben er vrij zeker van dat er dan hier op het blog een stukje over verschijnt. Het is ondoenlijk om in de gaten te houden welke vereniging er een wedstrijd houd als ze het zelf in slagen om het geheim te houden 🙂

    Groet,

    Boudewijn

  6. Erik

    Koen en Maurice,
    Ik wil even laten weten dat er echt niets mis is met deze site, ga gewoon door met schrijven over jullie loopjes, pijntjes en kwaaltjes etc. is het even stil is dat ook prima hoor!
    Groetjes Erik

  7. domburg

    Lezen is lastig zeker Boudewijn?
    Op atletiekzeeland staat de wedstrijd al maanden aangegeven.

  8. Boudewijn

    @domburg
    Ach ik zie het al, het is vandaag natuurlijk de 28e zodat een wedstrijd op de 27 er niet meer te vinden is. Mijn fout.

    Misschien is het handig om aandacht voor je wedstrijd iets eerder te trekken dan 1 dag voor het evenement.

    Groet,

    Boudewijn

  9. domburg

    Klopt, zullen we doen. Want hier krijg het alleen aandacht als de bloggers zelf meedoen.

  10. sarijke aerts

    En uiteindelijk was het toch heerlijk hardloopweer op 27 mei, waar dan ook.

  11. Boudewijn

    @domburg
    Ik vind je eerste posting en verdere reacties niet zo fijn, je klink erg verongelijkt. Ik vind dat onterecht.

    Koen en Maurice zijn je absoluut niets verplicht. Ze schrijven over wat ze zelf bezig houd en waar ze lopen. Er is geen enkel redelijk argument waarom ze zelf actief op zoek moeten gaan en hier moeten schrijven over wedstrijden waar zij verder niets mee hebben terwijl die ook wedstrijden ook elders te vinden zijn. Je kan altijd de aandacht trekken, vaak plaatsen ze wel iets over een wedstrijd. Maar je zie dat een reactie plaatsen ook werkt.

    Als je als organisator ontevreden bent over het aantal deelnemers dan moet je jezelf misschien ook afvragen of de markt niet wat overvoerd is.

    Groet,

    Boudewijn

  12. marathondokter

    Jan Roose,
    het verschil tussen een “echte wedstrijd” en een trimloop ontgaat me eerlijk gezegd…Zeker hier in Nederland zijn alle trimlopen gewoon wedstrijden en de meeste wedstrijden een soort trimlopen; je hoeft alleen maar even de foto en de nogal matige tijden van het ZK 10 km, wat dan zogenaamd een “wedstrijd” zou moeten zijn, te bekijken, dan weet je wat ik bedoel…

    Zolang de atletiek wordt gedomineerd door de maratthonhype, dan zal er vrees ik weinig veranderen.

  13. Beste marathondokter,

    Je hebt helemaal gelijk. Er is geen verschil. Officieel moet een wedstrijd als zodanig bij de KNAU aangevraagd worden, zodat er ook records ed. kunnen worden erkend. Verder moet men zich bij een wedstrijd aan de reglementen houden bijvoorbeeld als het om leeftijden, afstanden en klasse-indeling gaat. Bij een trimloop is dat allemaal niet nodig en dikwijls komt dat een soepele organisatie ten goede. Vroeger had je de prestatieloop. Eigenlijk een verkeerde naam voor een loop, waarbij geen uitslag werd opgemaakt. Het ging alleen om het uitlopen. In Zeeland zijn 90% van de loopevenementen trimlopen, maar er worden wel uitslagen gemaakt, prijzen gegeven, enz. Maar iedere organisatie doet het op z’n eigen manier. Het gaat mij er vooral om dat met de wildgroei van al deze loopjes, waar dikwijls ook nog eens meer afstanden worden aangeboden, de sterke lopers bijna nooit tegen elkaar lopen. En alleen door tegen elkaar te lopen, een echte wedstrijd dus, kun je het niveau opkrikken. Daarom verwijs ik dikwijls naar het verleden ( jaren 70 en 80 ) en heb ik ambitieuze plannen op de plank liggen om in de toekomst iets in die richting op poten te zetten. Ook ik houd me daar niet altijd aan de regels van de KNAU, omdat ik vooral de baanatletiek en de crossen wil promoten. Daarbij heb ik hulp nodig. Niet alleen van de clubs, maar vooral van de atleten, die vanwege wedstrijden en het neerzetten van prestaties aan atletiek doen. Want mijn plannen gaan verder dan het lopen van lange afstanden. Ook sprint, middenafstand en technische nummers komen aan bod. En verder een veréénvoudiging van het programma voor de crossen. Ik hoop er binnenkort meer over te kunnen vertellen.

Geef een reactie

