Voorjaarsloopjes

door Maurice Steketee
Na een paar weken het wat rustiger aan te hebben gedaan, heb ik afgelopen week de hardloopdraad weer een beetje opgepakt. Na de marathon van Rome eind maart vond ik het tijd om wat gas terug te nemen. Niet omdat ik geen zin had, maar gewoon om alle pijntjes te laten verdwijnen. En het heeft geholpen. De knieblessure waar ik in Rome nog last van had, is nu verdwenen. Ik kan weer lekker vrijuit draven door de natuur en daar maak ik dan ook optimaal gebruik van. Zoals bijvoorbeeld afgelopen zaterdag tijdens de Oranjeloop in Vlissingen. Het zonnetje scheen, de temperatuur was perfect en het parkoers afwisselend; wat wil een hardloper nog meer? Ik kwam na een paar kilometer in een lekker groepje terecht en relatief op het gemakje liepen we naar de finish. Komende vrijdag staat alweer het volgende trimloopje op het programma: de Griffioenloop Aangezien deze wedstrijd bijna door m’n achtertuin gaat, doe ik hier ook aan mee. De deelname is nog eens gratis ook, dus komt allen!
Omdat ik altijd wel een doel nodig heb om voor te trainen, werk ik naar de Stadsloop in Middelburg en de PZC Familieloop toe. Daar wil ik proberen mijn pr’s te verbeteren op de 7.5 en 10 kilometer.

Tot slot wil ik u nog even attenderen op RUN4Rina op woensdag 18 mei in Terneuzen. Tijdens deze sponsorloop wordt geld opgehaald voor de KWF. Meer informatie vindt u door op de link te klikken.

3 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

3 Reacties op “Voorjaarsloopjes

  1. Bericht van de AV’56 website geplukt…

    Cinema Middelburg presenteert zaterdag 11 en zondag 12 juni in samenwerking met Anton Engels een special rond de film Endurance over topatleet Haile Gebrselassie

    Haile Gebrselassie werd geinspireerd door de overwinning van z’n landgenoot Mirus Yifter op de 10.000 meter in 1980 tijdens de Olympische Spelen in Moskou. Haile verstopte zich op het weiland van zijn vader met een radio en luisterde naar het wedstrijdverslag. Haile wilde ook hardlopen en niet werken op het land. Hij begon zelf te trainen en werd uiteindelijk ontdekt door de Nederlandse trainer Jos Hermens. Haile reeg de wereldrecords aaneen en won in 1996 tijdens de Olympische Spelen in Atlanta zelf de gouden medaille op de 10.000 meter. De filmt toont het Afrikaanse landschap en het levensverhaal van Haile: zijn kinderjaren, zijn weg naar de Olympische spelen. Haile, de jongen die was geboren om te rennen.

    Regie: Leslie Woodhead, Bud Greenspan / Duur: 83 minuten / VS 1999
    Fragment:

    Zaterdag 11 juni om 19.00 uur
    Zondag 12 juni om 20.00 uur
    Fysiotherapeut en trainer Anton Engels was jarenlang vaste begeleider van Haile Gebrselassie, en stond aan de basis van diens succes. De schoenen waarop Haile in Atlanta won, hangen in Anton’s praktijk Fysiotherapie & Training. Bovendien maakte hij het ontstaan van de film nabij mee. Hij geeft een inleiding bij de filmvertoningen; over de film en over Haile Gebrselassie.

    Speciaal voor atletiek leden (Dynamica, AV56, Deltasport, Wielingen etc) en deelnemers van de stadsloop Middelburg is de toegang 5 i.p.v. 8 (op vertoon van de inschrijf flyer)

    Met vriendelijke groeten,

    Simon Blaas

    Directeur

    Cinema Middelburg

    Schuttershofstraat 1

    4331 NZ Middelburg

    Telefoon: 0118-613482

    Fax: 0118-641134

    info@schuttershoftheater.nl

    http://www.cinemamiddelburg.nl

  2. JeroenJanse

    Dat pr op de tien (ik neem aan van de familieloop vorig jaar, toen finishte ik door mijn sprint net even voor je) moet er toch zeker wel aangaan. Een minuutje sneller en we zitten onder de 40 minuten! moet toch kunnen zou ik zeggen

  3. Moet kunnen Jeroen! We gaan ons best doen!

Geef een reactie

