Scheldeloop

Door Maurice Steketee
Veel hardlopers zijn momenteel in training voor een marathon. Niet zo gek, want de komende maanden staan er weer een aantal fraaie op de hardloopkalender. Wat te denken van de marathon van Zeeuws-Vlaanderen, Rotterdam en Antwerpen.

Zelf ga ik over een paar weken me wagen aan die van Rome. Wie nog een mooie lange duurloop wil maken tijdens een wedstrijd adviseer ik komende zaterdag mee te doen aan de Scheldeloop in Terneuzen. Het parkoers is 25 kilometer lang. Zelf ga ik ook meelopen en ik ben van plan er nog een paar kilometer aan vast te plakken zodat ik aan minimaal 30 kilometer kom. Het parkoers is geheel verkeersvrij en er zijn ook verschillende drankposten onderweg. Inschrijven kan tot 5 minuten voor de start. Ik heb gehoord dat de winnares van de Kustmarathon ook mee gaat doen. Alle andere marathonlopers, massaal meedoen dus!

Meer info:  http://www.joggingclubdow.nl/25kscheldeloop/index.htm
ps. Na afloop is er zelfs een heuse tombola!

2 gedachten over “Scheldeloop

  1. Een tombola na afloop is vrij gebruikelijk in het Zeeuwse deel van Vlaanderen. Vergeet trouwens ook niet je zwembroek mee te nemen.

Plaats een reactie