Bijna verdwaald

De koplopers tijdens een eerdere editie van de stratenloop in Zoutelande. foto Ruben Oreel

De koplopers tijdens een eerdere editie van de stratenloop in Zoutelande. foto Ruben Oreel

Door Maurice Steketee
Over de Familieloop is inmiddels genoeg gezegd en geschreven. Hoogste tijd om vooruit te kijken naar nieuwe uitdagingen. Daar hoeven we gelukkig niet lang op te wachten, want komende woensdag gaat het PZC-Stratenloopcircuit weer van start. Deze wedstrijdjes staan traditiegetrouw garant voor een sterk deelnemersveld, veel publiek en een gevarieerd parkoers.
Door mijn werk zal ik niet aan alle wedstrijd mee kunnen doen, maar woensdag ben ik sowieso van de partij in Zoutelande en ook aan de start van de Boulevardloop in Vlissingen zal ik zeker verschijnen. En misschien pik ik Domburg en/of Westkapelle ook nog wel mee. Om goed voorbereid aan de start te staan, ben ik afgelopen weekend op trainingskamp geweest. Dat was op voorhand eigenlijk niet de bedoeling, want ik zou op familiebezoek gaan in de Achterhoek. Maar ik kon het toch niet laten m’n loopschoenen mee te nemen. Het bloed kruipt waar..
Zaterdagavond na het avondeten ben ik een rondje gaan rennen. De familie waar ik verbleef, woont in een bosrijke omgeving, dus een leuke route vinden was niet zo lastig. Wat meer problemen gaf, was de weg terugvinden. Ik was er niet zo heel goed bekend en was zonder van tevoren op de kaart te kijken op pad gegaan. Na een minuut of 20 besloot ik maar eens op huis aan te gaan. Ik wilde niet dezelfde weg teruglopen, maar dat pakte niet helemaal goed uit. Op een gegeven moment kwam ik op een weg terecht waar geen eind aan leek te komen. Nu ben ik op de Zeeuwse b-wegen wel wat gewend, maar dit was toch echt andere koek. Al met al werd het kleine rondje steeds groter en was ik bijna een uur en een kwartier onderweg. Nu was dat niet zo’n ramp maar de volgende keer stippel ik toch maar even een route van tevoren uit.

Klik hier voor de deelnamelijst van het PZC stratencircuit

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Geef een reactie

