Jij bent niet echt sportief, he?

In de serie ‘ hoe verging het de PZC’ers in de Familieloop’ vandaag deel 5: internetredacteur Cris SohierGetAttachment
Au… ‘eerlijk gezegd hadden maar weinig collega’s verwacht dat Cris zou finishen’, meldde dit weblog na afloop van de Familieloop. Een paar dagen eerder was het ook al raak: ‘Jij bent niet echt sportief, he?’ was de eerste vraag die Koen afvuurde in het interviewtje dat hij me afnam om de meelopende PZC’ers te introduceren. Nog net een vraag, maar het leek verdacht veel op een constatering. Nee, het is duidelijk: ik sta niet te boek als ‘atletisch’… Maar vooruit: het laatste trainingsrondje dat ik liep was zeker twee wekenvoor de start van de loop en hooguit negen kilometer lang. Het parcours bestudeerd had ik niet; ik ben vrolijk achter de rest aangehobbeld. Mijn schoenen? Sportief ogende Adidassen, maar ooit gekocht om op te squashen,dus geen idee of ze ook geschikt waren om op hard te lopen. En waar was ik vrijdagavond, de avond voor de start? Juist, in de kroeg, aan het bier…dus misschien heb ik het er ook wel een beetje naar gemaakt. Als je daar ook nog eens bij optelt dat ik startte naast Theo en Willem,maar dat die al na de eerste bocht (en die kwam al snel!) uit beeld begonnen te verdwijnen… ja, dan beginnen er wel even twijfels te komen of die hele Familieloop wel zo’n goed idee was. Maar eigenlijk, terugblikkend, verliep de loop precies zoals verwacht.Door MIJ verwacht, dan. Gestadig in één tempo voortgeploegd, conditioneel niet in de problemen geweest, en netjes de tien kilometer uitgelopen. Wel een paar zware momenten gehad, hoor, onderweg. Het ging zeker niet vanzelf. Drinken onderweg blijkt nog niet zo makkelijk, bijvoorbeeld. De koploper die ineens als een haas tegen de grote groep in kwam draven omdat hij het keerpunt al achter zich had gelaten, dat was even schrikken. En de boulevardopgang aan het einde van het parcours… pfff… Binnen het uur, had ik als streeftijd opgegeven aan Koen. Er stiekem vanuitgaand dat ik dat waarschijnlijk wel niet zou halen. Nog wel even op mijn horloge gekeken onderweg, maar met nog 10 minuten resterend, langzaam toch wel erg zwaar wordende benen en voorgenoemde helling nog in het vooruitzicht had ik dat maar uit mijn hoofd gezet. Bij deze dus een bedankje aan de fotograaf aan het begin van de boulevard. Met 9,5 kilometer op de teller zag ik er op dat punt nou niet echt meer op mijn best uit, dus om dat nou vast te leggen… maar de aanmoediging dat ik weldegelijk nog onder het uur kon blijven als ik de vaart erin hield: die was goud waard. Die motiveerde me om toch nog even aan te zetten richting PZC-boog bij Arion. Resultaat: 58.52.  Doelstelling gehaald. Vriend en vijand verbaasd. Niet slecht voor een uurtje werk. En een beetje besmet met het hardloopvirus, denk ik (ondanks dat ik drie dagen met spierpijn heb rondgelopen en alle trapjes als een oude man ben op- en afgestrompeld… maar dat houden we dan maar een beetje stil).

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lezersreacties

Geef een reactie

